Dzień Kolorowej Skarpetki w oddziałach przedszkolnych
- Szczegóły
- Marzena Dąbrowska
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa. Jest to niezwykle ważne święto, nazwane też Dniem Kolorowej Skarpetki, pokazując solidarność z osobami, które urodziły się z Zespołem Downa. Symbolicznie zakładamy wówczas niepasujące do siebie skarpetki. Również dzieci z naszych oddziałów przedszkolnych obchodziły uroczyście ten wyjątkowy dzień. Wszyscy ubrali dwie różne skarpetki, nie do pary. Tego dnia podczas zajęć dzieci brały udział w rozmowach edukacyjnych i ciekawych zabawach, oglądały prezentacje wzbogacające wiedzę o osobach z Zespołem Downa. Projektowaliśmy też swoje własne kolorowe skarpetki wykorzystując różnorodne techniki plastyczne. Udział w Dniu Kolorowej Skarpetki był niezwykłą okazją do nauki tolerancji, szacunku i zrozumienia dla osób z Zespołem Downa.
Koncert Wiosenny
- Szczegóły
- Dorota Klasa
21 marca odbył się Koncert Wiosenny w Szkole Muzycznej. Uczniowie naszej szkoły mieli okazję zaprezentować swoje talenty na prawdziwej scenie. Wśród wykonawców znaleźli się zarówno instrumentaliści jak i wokaliści. Nie zabrakło również recytacji wierszy o tematyce wiosennej. Pierwszy dzień wiosny upłynął w radosnej, artystycznej atmosferze. Bardzo cieszymy się, że mamy tylu uzdolnionych uczniów. Serdecznie gratulujemy wszystkim wykonawcom!
Wyniki konkursu plastyczno – ekologicznego "Eko – Marzanna"
- Szczegóły
- Marzena Dąbrowska
Dnia 21 marca został rozstrzygnięty konkurs plastyczno – ekologiczny pt. "Eko – Marzanna". Konkurs skierowany był do dzieci z oddziałów przedszkolnych z naszej szkoły i polegał na wykonaniu Marzanny z surowców wtórnych, odpadów nadających się do recyklingu oraz materiałów ekologicznych. Celem konkursu było kształtowanie zachowań proekologicznych, rozwijanie sprawności manualnej i zdolności plastycznych u dzieci, pobudzenie kreatywności i wyobraźni twórczej oraz rozwój poczucia odpowiedzialności za środowisko. Był to konkurs o charakterze rodzinnym, gdzie dzieci z pomocą rodziców miały okazję stworzyć wspólne dzieło. Kryteriami oceny prac, którymi kierowała się komisja były zgodność z tematyką konkursu, pomysłowość i estetyka wykonanej pracy. Jury stanęło przed trudnym zadaniem. Wszystkie Marzanny były piękne i kolorowe, zrobione z ogromną starannością i kreatywnością. Spośród 38 prac konkursowych jury w składzie: p. Ewa Derbich, p. Kinga Kołecka – Konkol, p. Magdalena Wicka wyłoniło następujących laureatów:
W kategorii wiekowej 3 – 4 latki:
- I miejsce – Sara Radomska (oddział przedszkolny 4 – latki)
- I miejsce – Kacper Radomski (oddział przedszkolny 3 – latki)
- II miejsce – Iga Hirsz (oddział przedszkolny 4 – latki)
- III miejsce – Pola Mejer (oddział przedszkolny 4 – latki)
- III miejsce – Leon Jażdżewski (oddział przedszkolny 4 – latki)
- wyróżnienie – Kacper Czaja (oddział przedszkolny 3 – latki)
- wyróżnienie – Anna Trzebiatowska (oddział przedszkolny 4 – latki)
W kategorii wiekowej 5 – 6 latki:
- I miejsce – Stanisław Zimny (grupa 01)
- II miejsce – Artur Dąbrowski (oddział przedszkolny 5 – latki)
- III miejsce – Otylia Zdrojewska (grupa 03)
- III miejsce – Arleta Parcej (oddział przedszkolny 5 – latki)
- wyróżnienie – Urszula Trzebiatowska (grupa 03)
- wyróżnienie – Iga Konkol (oddział przedszkolny 5 – latki)
Serdeczne podziękowania i gratulacje składamy wszystkim uczestnikom konkursu, a także rodzicom naszych przedszkolaków, którzy aktywnie i z wielkim zapałem uczestniczyli w przygotowaniu prac. Gratulujemy wszystkim wielkiej kreatywności i zaangażowania!
W kolorowym świecie witamin – zerówka 01
- Szczegóły
- Anna Kielawa
Dzieci z oddziału przedszkolnego – zerówka 01 doskonale wiedzą, że aby być zdrowym należy się m.in. prawidłowo odżywiać. Z myślą o witaminkach, postanowiliśmy zrobić koktajl owocowo – warzywny. Zanim zabraliśmy się do pracy, dzieci dokładnie umyły ręce i przygotowały potrzebne składniki. Samodzielnie pokroiły banany, ananasa, kiwi, gruszkę pamiętając oczywiście o zasadach higieny i bezpieczeństwa. Do naczynia wrzuciły pokrojone owoce oraz szpinak, dodały troszkę cytryny i odrobinę miodu. Na koniec wszystko zmiksowały. Po ciężkiej pracy przyszedł czas na degustację. Dzieci dzieliły się wrażeniami smakowymi. Napój wyszedł przepyszny i wszystkim dzieciom bardzo smakował. Było pysznie i zdrowo!
XVI Kartuski Turniej Wiedzy o Języku Angielskim
- Szczegóły
- Lidia Jończak
Dnia 19 marca dwoje uczniów naszej szkoły: Tytus Kurat z klasy 4a i Zofia Szuman z klasy 8a wzięli udział w finałowym etapie "XVI Kartuskiego Turnieju Wiedzy o Języku Angielskim", który odbył się w Szkole Podstawowej w Grzybnie. W rywalizacji udział wzięło ponad 50 uczestników z 27 szkół powiatu kartuskiego. Dziękujemy za reprezentowanie szkoły i trzymamy kciuki w kolejnych konkursach!
"Bajki – Pomagajki" – czyli o magicznej mocy bajkoterapii w oddziale Misia Uszatka
- Szczegóły
- Marzena Dąbrowska
W roku szkolnym 2023 / 2024 grupa 4 – latków przystąpiła do ogólnopolskiego projektu edukacyjno – czytelniczego "Bajki – Pomagajki". Są to niezwykłe historie dotyczące konkretnych problemów, emocji z którymi dzieci niejednokrotnie się borykają. Nie są zakończone morałem, ale młodzi słuchacze takich bajek mogą utożsamić się z bohaterem i przeżyć z nim daną sytuację, pozostając w bezpiecznym miejscu blisko nauczyciela, opiekuna czy rodzica. Bajka – pomagajka oswaja z emocjami i problemami bohaterów, a co ważniejsze zawiera wiele wskazówek,co można zrobić, by poradzić sobie w danej sytuacji. Głównym celem bajkoterapii jest ochrona i wzmocnienie rozwoju psychicznego dziecka. Poza tym, projekt ma na celu budowanie u dzieci wiary we własne umiejętności, kształtowanie poczucia pewności siebie, kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu, dostrzeganie odmienności i jej akceptacja, a także rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy i współpracy w grupie oraz kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami. Dzieci z Oddziału Miś Uszatek poznały już siedem bajek dotyczących rożnych lęków. Po omówieniu każdego z modułu przedszkolaki wykonały piękne prace plastyczne przestawiające bohatera poznanej bajki.
Zakładamy wiosenny ogródek w zerówce 03
- Szczegóły
- Magdalena Wicka
Zbliżająca się wiosna to sezon na wykonywanie prac ogrodowych. Jest to okres kiedy sieje się, sadzi, przycina. Nasza grupa przy pomocy pani Agnieszki Paczoska, mamy naszego Antka, założyła w sali wiosenny ogródek. Mali ogrodnicy posiali z nasionek dwa rodzaje pomidorów oraz wysiali słonecznik. Dzięki bezpośredniej obserwacji przedszkolaki będą miały możliwość poznania cyklu rozwoju roślin. Będą uczyły się systematycznej pielęgnacji i pełnienia dyżurów. Nasza grupa dostała również od Pani Agnieszki prezent w postaci nasion rzeżuchy, które niedługo wysiejemy i podzielimy się efektami.
Dzień Języków Obcych w Dwójce
- Szczegóły
- Lidia Jończak
Good morning! Buenos Dias! Bonjour! Buongiorno! Kalimera! Ohayo!
Te wszystkie powitania można było usłyszeć 14 marca na sali gimnastycznej, ponieważ w tym dniu obchodziliśmy w szkole niezwykłe święto: Dzień Języków Obcych. Celem tego wydarzenia było zachęcenie dzieci i młodzieży do nauki języków obcych, propagowanie zalet różnorodności językowej, nauka tolerancji oraz wzbudzanie ciekawości świata. Społeczność naszej szkoły wspaniale włączyła się do świętowania Dnia Języków. Na sali gimnastycznej pojawiły się kolorowe flagi państw wraz z formami powitalnymi w rozmaitych językach. Ponadto, każda klasa przebrała się w barwy wybranej flagi. Zadaniem każdej z klas było przygotowanie gazetki klasowej na temat wylosowanego kraju, przygotowanie stoiska poświęconego wybranemu krajowi oraz opowiedzenie o nim. Na stoiskach znalazły się ciekawostki, gadżety, a nawet potrawy przygotowane przez młodzież. Uczniowie wraz z wychowawcami spisali się na medal przygotowując przepiękne, kolorowe stoiska, które wszyscy mogli podziwiać przy akompaniamencie muzyki z całego świata. Zwieńczeniem wydarzenia był przemarsz wszystkich klas. Jak widać, wszystkim uczniom udzieliła się radosna atmosfera tego święta.
Cytując Johanna Wolfganga Goethe'go: "Iloma językami mówisz, tylekroć jesteś człowiekiem". Zatem, drodzy uczniowie, uczcie się języków obcych!
Let’s learn languages!
Lasst uns Fremdsprachen lernen!
Nous apprenons des langues etrangeres!
Impariamo le lingue straniere!
Uczniowie z klasy 3a w Radiu Gdańsk
- Szczegóły
- Agnieszka Szmit
13 marca uczniowie klasy 3a odbyli wycieczkę do Radio Gdańsk. Dzieci poznały niezwykle ciekawą pracę w redakcji, szalenie skomplikowane sprzęty dające ogromne możliwości różnych operacji głosem. Uczniowie zostali oprowadzeni po miejscach, w których powstają muzyka i wiadomości oraz miały okazję wejść do studia, gdzie odbywają się audycje "na żywo". Podczas zwiedzania nie zbrakło też krótkiej lekcji historii, gdyż Radio Gdańsk to radiostacja z tradycjami i bogatymi zasobami archiwalnymi, dzięki czemu dzieci mogły odsłuchać unikatowego nagrania z momentu rozpoczęcia wybuchu II wojny światowej. Wizyta ta była ogromnym przeżyciem dla nas. Może ktoś z naszych uczniów odkryje w sobie zainteresowanie pracą w radiu i zostanie znanym i cenionym redaktorem.
Przedszkolaki z wizytą w kinie
- Szczegóły
- Joanna Trepczyk
13 marca dzieci z oddziałów przedszkolnych wybrały się do kina na film animowany pt. "Ekipa z dżungli. Misja ratunkowa". Ta zabawna bajka zabrała nas w podróż po dżungli, której zgrani mieszkańcy próbują zdobyć eliksir, by uratować ekosystem i dziewiczą przyrodę przed działaniem szkodliwej substancji rozpylonej przez tajemniczego wroga. Bohaterowie filmu dali nam przykład jak współdziałać, wzajemnie sobie pomagać i dbać o ekologię. Salę kinową opuściliśmy w znakomitych nastrojach i bogatsi o nowe przeżycia.
Wycieczka uczniów z klasy 7a do Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Szczegóły
- Lidia Jończak
Dnia 12 marca uczniowie klasy 7a wraz z opiekunami udali się na nietypową lekcję historii do Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Jest to miejsce, gdzie za pomocą nowoczesnych technologii oraz wielu artefaktów przedstawiono historię ludności cywilnej żyjącej w ciężkich, wojennych czasach. Tematem naszych zajęć była "Codzienność pod okupacją niemiecką". Celem wycieczki było pogłębienie wiedzy historycznej na temat II Wojny Światowej, kultywowanie pamięci o bohaterach, przygotowanie uczniów do właściwego zachowania się w muzeum i uczestnictwa w lekcji muzealnej, kształtowanie u uczniów wrażliwości przez kontakt ze zbiorami muzealnymi oraz kształtowanie właściwych postaw zachowania się w miejscach publicznych. Informacje przekazane przez wykwalifikowanego edukatora okazały się bardzo ciekawe dla młodzieży, pokazano bowiem codzienne życie bohaterów tamtych czasów znajdujących w sobie siłę i empatię w okupowanej Polsce. Następnie uczniowie obejrzeli wystawy muzealne. Czas upłynął wszystkim bardzo szybko. Była to wspaniała i niecodzienna lekcja historii, które zostanie na długo w pamięci uczniów.