Uczniowie "Dwójki" wysłali kartki do Jego Wysokości Króla Karola III
- Szczegóły
- Lidia Jończak
Miło nam poinformować, że otrzymaliśmy odpowiedź z Pałacu Buckingham na kartki urodzinowe wysłane przez naszych uczniów z okazji 75 rocznicy urodzin Jego Wysokości Króla Karola III. 🎉🎂 W projekcie wzięły udział klasy 1 – 8. Każdy z uczniów mógł wykonać własnoręcznie kartkę urodzinową wraz z napisanymi życzeniami w języku angielskim. 📝🇬🇧 Projekt miał charakter konkursu, a jego celem było zapoznanie uczniów z zasadami pisania wypowiedzi formalnych oraz rozbudzenie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania kulturą Wielkiej Brytanii. 🇬🇧🏰 List przysłany z Pałacu Buckingham został zaadresowany specjalnie do uczniów naszej szkoły i w tłumaczeniu brzmi:
"Jestem Wam niezmiernie wdzięczny, że pomyśleliście o mnie w dniu moich 75 urodzin i przesłaliście mi tak wzruszającą wiadomość. Przesyłam Wam moje najgorętsze życzenia." 📬🤴
Opiekunami projektu były p. Lidia Jończak oraz p. Dorota Klasa. Z dumą dzielimy się tą radością i dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie! 🌟👏
Warsztaty fryzjerskie w grupie "Bolek i Lolek"
- Szczegóły
- Joanna Trepczyk
4 marca odbyły się niecodzienne zajęcia w grupie "Bolek i Lolek" – warsztaty fryzjerskie dla dzieci. 5 – latki odwiedziła mama Arletki – pani Bożena Parcej z salonu "Fanaberia" w Miszewie. Pani Bożena opowiedziała przedszkolakom o swoim zawodzie i pracy, którą wykonuje. Dzieci poznały przybory fryzjerskie oraz tajniki stylizacji fryzur. Chętne dzieci mogły wybrać nową fryzurę. Największym zainteresowaniem wśród dziewczyn cieszyły się warkoczyki. Radość dzieci z nowych fryzur była ogromna, a wspaniała zabawa jeszcze większa.
Serdecznie dziękujemy pani Bożenie za przybycie i bardzo ciekawe zajęcia!
Owocowe rakiety w klasie 1b
- Szczegóły
- Joanna Radomska
Pod koniec lutego uczniowie z klasy 1b przynieśli do szkoły swoje ulubione owoce w ramach innowacji pedagogicznej "Sensoryczny pierwszoklasista". Celem zadania było zapoznanie się sensorycznie z owocami i ich zapachami. Dzieci na początek umyły owoce, dotykały, wąchały, mówiły z czym kojarzy im się dany zapach i struktura oraz z jakimi wspomnieniami się kojarzą. Przy okazji z omawianą tematyką kosmosu, uczniowie samodzielnie kroili owoce i wykonali kolorowe szaszłyki owocowe w kształcie rakiety. Usprawniały ręce pamiętając o zasadach bezpieczeństwa i higieny. Na koniec chętnie zjadły zdrowe, pełne witamin szaszłykowe rakiety. Była to wyśmienita zabawa.
Święto Patrona Szkoły
- Szczegóły
- Ewa Derbich
Dnia 01 marca w naszej szkole odbył się uroczysty apel z okazji urodzin Mikołaja Kopernika – patrona szkoły. Obchody Dnia Patrona Szkoły na dobre wpisały się do kalendarza naszych uroczystości szkolnych, których celem jest kultywowanie tradycji szkolnych, przybliżenie i wzbogacenie wiedzy o życiu i działalności Mikołaja Kopernika. Uczniowie klas szóstych pod kierunkiem p. Ewy Derbich oraz p. Marcina Adamczyka przedstawili program artystyczny o życiu i twórczości astronoma. Nie zabrakło inscenizacji i piosenek związanych z postacią patrona szkoły. Wicedyrektor szkoły p. Małgorzata Jaworowska życzyła wszystkim uczniom, aby zdobywając wiedzę wzorowali się na naszym patronie – Mikołaju Koperniku.
Konkurs Copernicus 2024 rozstrzygnięty!
- Szczegóły
- Danuta Milewczyk
29 lutego, w ramach obchodów Święta Patrona Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kartuzach, odbyła się XII edycja Międzyszkolnego Interdyscyplinarnego Konkursu COPERNICUS 2024 pod honorowym patronatem Burmistrza Kartuz. Celem konkursu było wyłonienie spośród uczestników najwszechstronniejszego ucznia, który wykazał się rozległą wiedzą z różnych dziedzin nauki (matematyki, przyrody, historii i języka polskiego), umiejętnością analitycznego i kreatywnego myślenia oraz wiadomościami o życiu i dziele wielkiego astronoma, patrona naszej szkoły Mikołaja Kopernika od 1973 roku. Organizacją konkursu zajęła się polonistka p. Danuta Milewczyk, pomysłodawczyni konkursu, przy pomocy p. Moniki Młyńskiej, która nie tylko przygotowała test na wzór testu dla uczniów kończących szkołę podstawową tematycznie związanego z postacią Kopernika i astronomią oraz zestawy pytań za 1 lub 3 punkty z zakresu matematyki, przyrody, historii i języka polskiego, ale również zadbała o miłą atmosferę i iście sportową rywalizację.
O tytuł Copernicusa 2024 ubiegało się 14 uczniów z sześciu szkół gminy Kartuzy: Szkoły Podstawowej w Staniszewie, ZKiW w Dzierżążnie, ZKiW w Brodnicy Górnej, Szkoły Podstawowej Kiełpinie, Szkoły Podstawowej Nr 5 w Kartuzach, Szkoły Podstawowej w Łapalicach oraz gospodarzy. Po emocjonującej rywalizacji bardzo dobrze przygotowanych uczestników jury wyłoniło zwycięzców. To oni idą w ślady Kopernika, człowieka wszechstronnie wykształconego:
- tytuł Copernicusa 2024 zdobył Piotr Wesołowski z SP Nr 2 w Kartuzach,
- tytuł I wicemistrza zdobył Krzysztof Leśniewski SP w Staniszewie,
- tytuł II wicemistrza zdobyła Urszula Miotk ZKiW w Dzierżążnie.
Puchar dla Copernicusa 2024, nagrody rzeczowe dla laureatów oraz upominki dla wszystkich uczestników ufundowane przez Burmistrza Kartuz i Radę Rodziców z dyplomami przygotowanymi przez organizatorów wręczył dyrektor szkoły p. Piotr Kloczkowski.
Gratulujemy uczestnikom, a zwłaszcza laureatom wysokiego poziomu wiedzy i umiejętności na miarę naszego patrona Mikołaja Kopernika.
Rozstrzygnięcie konkursu "O zwierzęta dbamy i zimą o nich pamiętamy"
- Szczegóły
- Justyna Plichta
Chociaż coraz śmielej myślimy o wiośnie i cieszymy się większą ilością słońca to nie zapominamy, że jeszcze nie tak dawno, na zewnątrz panowała sroga zima. A co za tym idzie klasy 1 – 3 na początku roku wzięły udział w warsztatach prowadzonych przez przedstawicielkę Kaszubskiego Parku Krajobrazowego p. Joannę Kuśnierz, dotyczących tego jak dbać o zwierzęta zimą. Podsumowaniem wiedzy zdobytej na zajęciach było zorganizowanie we współpracy z Kaszubskim Parkiem Krajobrazowym, szkolnego konkursu plastycznego dla klas 1 – 3 pt.: "O zwierzęta dbamy i zimą o nich pamiętamy". Konkurs polegał na wykonaniu pracy plastycznej lub plastyczno – technicznej na temat mądrego dokarmiania zwierząt. Uczniowie jak zwykle nie zawiedli i stworzyli wspaniałe, zaskakujące kreatywnością i estetyką prace. Jury w składzie p. Joanna Kuśnierz oraz p. Monika Młyńska nie miały łatwego zadania wybierając zwycięskie prace. 29 lutego podczas apelu ogłoszono laureatów konkursu:
- 1 miejsce: Araik Barsegjan (1a)
- 2 miejsce: Pola Wilkowska (2b), Marcel Ciechanowski (2c)
- 3 miejsce: Radek Gil (1a), Kinga Cyrzon (1c)
- wyróżnienia: Julita Szlachetka (2c), Blanka Klasa (2c), Hanna Gronda (2c), Leon Konkol (2c)
Serdecznie gratulujemy!
Pisali próbny egzamin
- Szczegóły
- Małgorzata Badowicz
W dniach 26 – 28 lutego uczniowie z klas ósmych pisali po raz kolejny próbny egzamin ósmoklasisty. Tym razem we współpracy z wydawnictwem WSiP. Test z języka polskiego oparty był na lekturze "Pan Tadeusz". Dla tych, co przeczytali i omówili lekturę, nie wydawał się aż tak trudny. Z językiem polskim mieli problem uczniowie z Ukrainy, nadal jest on dla nich trudny. Najwięcej, jak zawsze problemów było z napisaniem wypracowania. Do wyboru była rozprawka lub opowiadanie twórcze. Matematyka, w ocenie uczniów była dość łatwa, tak jak język angielski. Czwórka uczniów z Ukrainy, jako drugi język wybrali rosyjski.
Będziemy trzymać kciuki za naszych ósmoklasistów w maju, gdyż ten właściwy egzamin odbędzie się w dniach 14, 15, 16 maja. Zostało jeszcze trochę czasu na powtórzenia!
"Ruch to zdrowie" – zajęcia ruchowe w oddziale Misia Uszatka
- Szczegóły
- Marzena Dąbrowska
Aktywność ruchowa to podstawa rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego dziecka. Ruch jest stymulatorem rozwoju. Zajęcia ruchowe mają dobroczynny wpływ nie tylko na kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała, ale również na rozwijanie sprawności motorycznej, kształtowanie pomysłowości, inwencji twórczej oraz wzmocnienie napięcia mięśniowego. Ponadto ćwicząc w grupie dzieci podporządkowują się ogółowi, słuchają, przestrzegają przyjęte normy współżycia, kształtują swój charakter, uczucia i wolę. Każda aktywność ruchowa pobudza dziecko do podejmowania różnych form działalności, samodzielnych jak i kierowanych. Pamiętając o tym, grupa Misia Uszatka każdego dnia bierze aktywny udział w różnych zajęciach ruchowych. Przedszkolaki bardzo chętnie uczestniczą w zabawach ruchowych z wykorzystaniem chusty animacyjnej, piłki oraz sigumy. Do codziennej aktywności dzieci należą także ćwiczenia poranne, gry sportowe, spacery i zabawy na placu zabaw. Każda z podjętych aktywności dostarcza przedszkolakom wiele radości i jest doskonałą okazją do nauki poprzez zabawę.
Dzień Dinozaura w oddziałach przedszkolnych
- Szczegóły
- Magdalena Wicka
26 lutego w Polsce obchodzimy kolejne nietypowe święto, ale jakże lubiane przez dzieci. Dinozaury to temat, który od zawsze fascynował najmłodszych, a Dzień Dinozaura to świetna okazja do pogłębiania wiedzy na temat tych prehistorycznych gadów. Jego celem jest pobudzenie zainteresowania światem tych pradawnych stworzeń. W naszych oddziałach przedszkolnych w tym dniu daliśmy upust kreatywności lepiąc z plasteliny swoją wersję dinozaurów, malując farbami odciski dinozaurów odbite w masie solnej, tworząc wspólnie makietę świata prehistorycznego, świetnie się bawiliśmy wykonując ćwiczenia ruchowe, w których naśladowaliśmy dinozaury, dowiedzieliśmy się kto to jest paleontolog i wykonaliśmy ze sznurka szkielet wybranych przez siebie dinozaurów. Z książek dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat dawnego świata, m.in. dlaczego już nie ma z nami dinozaurów. Niewątpliwie jest to jeden z ciekawszych dni, które spędzamy w szkole, a dowodem są uśmiechnięte twarze dzieci na wspólnych zdjęciach.
Zajęcia z dogoterapii w klasach 2c, 3a i 3b
- Szczegóły
- Agnieszka Szmit
23 lutego w naszej szkole, w klasie 3a, 3b oraz 2c, po raz pierwszy odbyły się zajęcia z dogoterapii. Podstawowym celem tego typu zajęć jest wszechstronny rozwój dzieci. Zaproszony pies o imieniu Saba był bardzo aktywny jako terapeuta. Wraz z Sabą przybyły do nas także szynszyle. Uczniowie byli zachwyceni. Prowadząca zajęcia, wyjaśniła uczniom jak należy podchodzić do psa, w których miejscach ciała zwierzaczka można go głaskać, w jaki sposób należy karmić go smakołykami. Ponadto w trakcie zajęć dzieci uczyły się, jak prawidłowo bawić się i ćwiczyć ze zwierzęciem, jak dostrzegać jego potrzeby.
Wywiad z młodym mistrzem – Dawidem Konkel (7a)
- Szczegóły
- Małgorzata Badowicz
Dawid Konkel jest uczniem klasy 7a i wspaniałym sportowcem. Agata i Antosia z klasy 8a przeprowadziły ze swoim kolegą wywiad, w którym przybliżyły społeczności uczniowskiej sylwetkę swojego młodszego kolegi.
Agata (Ag): Jak byś siebie przedstawił?
Dawid (D): Jestem uczniem, zapaśnikiem, który dużo czasu spędza na salach sportowych ciężko pracując.
Antosia (An): Jak zaczęła się Twoja przygoda ze sportem?
D: Mój tata był sportowcem i chciałem robić to co on. Jako mały chłopiec zainteresowałem się zapasami.
Ag: Czy masz idola w tej dziedzinie sportu, czyli w zapasach?
D: Moją idolką jest siostra, ponieważ jest wicemistrzynią Europy w zapasach w stylu wolnym.
An: Ty też możesz się pochwalić osiągnięciami, gdyż jesteś brązowym medalistą XII Mistrzostw Polski Młodzików w zapasach w Janowie Lubelskim. Było to 17 – 19 listopada 2023 r. Jak tam się znalazłeś?
D: Wygrałem klasyfikacje wygrywając 5 pojedynków. To wiele godzin pracy na macie, dużo wylanego potu i poświęcenia.
Ag: Jakie masz jeszcze osiągnięcia? Kto Cię trenuje?
D: Moim trenerem jest pan Bartłomiej Pryczkowski. Trenuję pięć razy w tygodniu w klubie GKS Cartusia. Biorę udział w licznych zawodach zapaśniczych i zawsze staję na podium.
An: To dużo jak na tak młodego człowieka. Jaką radę możesz dać naszym koleżankom i kolegom?
D: Nigdy się nie poddawajcie i zawsze wyznaczajcie sobie cel i do niego dążcie.
Ag: Dziękujemy za wywiad i życzymy Ci samych wspaniałych sukcesów. Cieszymy się, że mamy takiego sportowca w naszej szkole. Powodzenia!