- Szczegóły
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach dostała dofinansowanie w ramach programu PO WER na realizację własnego projektu pt. "Europejskie inicjatywy nauczycieli wzorem dla nowych pokoleń młodych Kaszubów". Wartość dofinansowania to ponad 125 tysięcy. Projekt trwał od 01 września 2016 r. do 30 czerwca 2018 r.
W projekcie wzięło udział 13 nauczycieli z "Dwójki", którzy zostali wybrani podczas procesu rekrutacyjnego do projektu. Cel, jaki przyświecał uczestnikom projektu to wzmacnianie profesjonalnego profilu nauczycieli z "Dwójki", głownie w zakresie nauki języka obcego. Wyjazdy tygodniowe i dwutygodniowe miały miejsce w miesiącach wakacyjnych i w ciągu roku szkolnego; na Maltę (7 osób), do Hiszpanii (3 osoby), Wielkiej Brytanii (1 osoba), Włoch (1 osoba), Słowenii (1 osoba). Nauczyciele mieli także możliwość poznać innowacyjne metody nauczania oraz poznali skuteczne techniki komunikacji i przekazywania wiedzy w sposób uporządkowany. Przed wyjazdem niektórzy uczestniczyli w wewnętrznych kursach języka angielskiego, szkoleniach komputerowych, a także korzystali z rad osób, które podobne szkolenie przeszły na Malcie wcześniej i mogły podzielić się swoimi doświadczeniami. Stałym koordynatorem, na którego zawsze można było liczyć, był dyrektor szkoły pan Piotr Kloczkowski, z którym uczestnicy mieli podczas wyjazdów bieżący kontakt.
W dwutygodniowym kursie językowym organizowanym przez ClubClass English Language School na Malcie wzięło udział 7 nauczycieli. W pierwszym tygodniu kursu odbywały się zajęcia grupowe. Kurs obejmował nie tylko naukę w systemie klasowo - lekcyjnym, ale kursanci również wychodzili poza mury szkoły. Podczas kursu nawiązano kontakt z nauczycielami, studentami, uczniami z różnych krajów: Kazachstanu, Brazylii, Turcji, Słowenii, Hiszpanii, Chin. Zajęcia podzielone były na bloki: gramatykę i konwersację. Podczas lekcji lektorzy języka angielskiego wykorzystywali różne metody pracy i kładli nacisk na poprawną wymowę.
W ramach projektu jeden z nauczycieli wziął udział w kursie metodycznym "Nowe obszary nauczania", którego głównym celem było poznanie i wypróbowanie nowych metod pracy z uczniami. Przede wszystkim były to działania nastawione na rozpoznanie i wspieranie mocnych stron u dzieci i młodzieży – rola pochwały, zabawy aktywizujące i integrujące grupę, opowieści i metafory filozoficzne, umiejętność przekształcania wady w zaletę, porażki w sukces i szansę na rozwój. Uczestnicy kursu w czasie Open Space mieli możliwość wymienić się swoimi zawodowymi doświadczeniami, zaprezentować własne osiągnięcia oraz porównać metody pracy stosowane w szkołach w innych krajach europejskich.
Nauczyciel języka angielskiego wziął udział w kursie metodycznym "Creative Drama as a Teaching Method", którego celem było przedstawienie technik teatralnych jako efektywnego narzędzia w procesie nauczania oraz osobistego rozwoju dziecka; zrozumienie jaki wpływ ma sztuka dla społecznego, emocjonalnego, poznawczego i moralnego rozwoju ucznia.
Trzech nauczycieli wzięło udział w szkoleniu "Innovative skills in ICT through collaborative and project – based Teaching and Learning". Udział w kursie pozwolił na nowe spojrzenie na przyszłość nauczania i niezmierzone możliwości wykorzystywania multimediów i Internetu w uczeniu się i edukacji.
Dyrektor "Dwójki" wziął udział w kursie "European School Development: Planning and Managing Erasmus+ project" we Włoszech. Celem tego szkolenia było: poznanie struktury i finansowania programów Erasmus +, poznanie zasad pisania wniosków projektowych, a także nauka administrowania projektem i zarządzanie finansami projektu. To, że kurs przyniósł zamierzone cele, świadczy fakt, iż w pisaniu kolejnego projektu Erasmus+ 2018 szkoła zajęła 51 miejsce na 740 napisanych projektów. Był to również czas na poznanie systemu edukacji Włoch.
Dzięki nowym technologiom, pogłębionej znajomości języka angielskiego prowadzone lekcje w szkole będą jeszcze bardziej atrakcyjne. Poznawanie siebie nawzajem było doskonałą okazją do rozmów i nieustannej nauki nie tylko z książki, ale i w praktyce. Otoczenie się anglojęzycznymi mediami, osobami dostarczyło kontaktu z żywym językiem. Różnorodne środowisko kursantów wymuszało na uczestnikach konieczność porozumiewania się wyłącznie po angielsku, co było doskonałą zaletą skutecznej nauki języka i pogłębiania warsztatu metodycznego.
Placówka zyskała bardzo dużo poprzez udział nauczycieli w różnych kursach. Nastąpił rozwój zawodowy pedagogów poprzez podniesienie kwalifikacji zawodowych i poznanie nowych metod nauczania. Nauczyciele rozbudzają kreatywność i motywację do zdobywania wiedzy przez uczniów, a także dzielą się wiedzą i zdobytymi doświadczeniami.
Dzięki wyjazdowi uczestnicy uczyli się nie tylko angielskiego na wybranym przez siebie poziomie, ale również poznawali kulturę różnych narodów, tradycje, zwyczaje i zabytki.
Kursy takie jak ten na Malcie, w Anglii, we Włoszech czy Hiszpanii są bardzo ważne dla nauczycieli – poszerzają horyzonty, wzbogacają wiedzę, doświadczenie, wzmacniają europejski wymiar szkoły. Erasmus + to piękna przygoda, którą trudno opisać, trzeba ją przeżyć i nadal kontynuować.
- Szczegóły
{phocagallery view=category|categoryid=1145|limitstart=0|limitcount=4|pluginlink=1}
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Kartuzach otrzymała dofinansowanie w ramach programu PO WER (akcja: Mobilność kadry edukacji szkolnej) na projekt stworzony pod nazwą "Europejskie inicjatywy nauczycieli wzorem dla nowych pokoleń młodych Kaszubów". Wartość otrzymanego dofinansowania to ponad 125 tysięcy złotych. Projekt trwać będzie od 1.09.2016 r. do 30.06.2018 r. W szkoleniach weźmie udział 13 nauczycieli z Dwójki.
Cel, jaki przyświeca uczestnikom programu to wzmacnianie profesjonalnego profilu nauczycieli Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kartuzach. Mieli możliwość poznać innowacyjne metody nauczania języków obcych oraz poznali skuteczne techniki komunikacji i przekazywania wiedzy. Przed wyjazdem na Maltę nauczyciele uczestniczyli w kilkudziesięciogodzinnych wewnętrznych kursach języka angielskiego, szkoleniach komputerowych a także korzystali z rad osoby, która podobne szkolenie przeszła na Malcie wcześniej i mogła podzielić się swoimi doświadczeniami. Koordynatorem projektu, jest dyrektor Dwójki pan Piotr Kloczkowski, z którym uczestniczki kontaktowały się podczas wyjazdu.
W dniach 25 czerwca - 23 lipca 2017 r. sześć nauczycielek "Dwójki" wzięło udział w dwutygodniowym kursie językowym (po dwie osoby przez dwa tygodnie) zorganizowanym przez ClubClass English Language School w St. Julians na Malcie.
Jako pierwsze szlak przecierały p. W. Stoltmann (nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej) i p. M. Badowicz (nauczycielka języka polskiego), które kurs języka angielskiego rozpoczęły 25 czerwca. W pierwszym tygodniu odbywały się zajęcia grupowe, zaś w drugim zajęcia indywidualne. Kurs obejmował nie tylko naukę w systemie klasowo – lekcyjnym, ale również wychodził poza mury szkoły: wycieczki bliższe i dalsze, zwiedzanie miasta. Dodatkowym atutem było zakwaterowanie w bursie na terenie szkoły, gdzie wszystkie sprawy załatwiało się w języku angielskim. Każda z uczestniczek wyniosła osobiste spostrzeżenia, które wykorzysta w praktyce pedagogicznej. Podczas kursu nasze nauczycielki nawiązały kontakt z nauczycielami, studentami, uczniami z różnych krajów: Kazachstanu, Brazylii, Turcji, Słowenii, Hiszpanii, Chin. Zajęcia podzielone były na bloki: gramatykę, konwersację.
Kolejną grupą uczestniczek były panie: p. E. Derbich (nauczycielka przyrody) i p. P. Kosznik (nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej) zaś ostatnią grupą były panie: p. G. Mierska i p. M. Ebertowska. Kursy językowe wywarły na nauczycielkach niesamowite wrażenie i przerosły oczekiwania. Zajęcia odbywały się rano w dwóch blokach po 1,5 godz., a po południu zajęcia ze speekingu (konwersacje) już w innej grupie. W zajęciach uczestniczyły osoby z różnych krajów, dzięki czemu nauka była bardzo zróżnicowana. Prowadziła je wysoko wykształcona kadra. Atmosfera na zajęciach była bardzo miła, nauczyciele wspierali nowych uczestników. Szkoła CLUBCLASS Malta bardzo dbała o swoich "studentów". Podczas kursu były wyjazdy, podczas których można było zwiedzić stolicę wyspy Vallettę, słynne miejsca Malty: miejscowość Mdinę, czy Blue Grotta – jaskinię, jedną z najpiękniejszych naturalnych atrakcji Malty oraz niesamowite miejscowości Gozo, Comino i Błękitną Lagunę oraz liczne plaże, np. słynną Golden Bay.
Wycieczki organizowane przez szkołę, umożliwiły poznanie historii kraju, zabytków i przepięknej architektury. Dzięki wyjazdowi nasze nauczycielki poznały wielu nowych ludzi z różnych stron świata, jak i z samej Malty. Dzięki nowym technologiom, pogłębionej znajomości języka angielskiego, kontakty te mogą zamienić się w przyjaźnie. Poznawanie siebie nawzajem było doskonałą okazją do rozmów i nieustannej nauki nie tylko z książki, ale i w praktyce. Otoczenie się anglojęzycznymi mediami, sklepami, osobami dostarczyło kontaktu z żywym językiem. Różnorodne środowisko kursantów wymuszało na uczestnikach konieczność porozumiewania się wyłącznie po angielsku, co było doskonałą zaletą skutecznej nauki języka.
Dzięki wyjazdowi uczestniczki uczyły się nie tylko angielskiego na wybranym przez siebie poziomie, ale również poznawały kulturę Maltańczyków, tradycje i zwyczaje, zabytki.
Kursy takie jak ten na Malcie, są bardzo ważne dla nauczycieli – poszerzają horyzonty, wzbogacają wiedzę, doświadczenie, wzmacniają europejski wymiar szkoły. Projekt PO WER to piękna przygoda, którą trudno opisać, trzeba ją przeżyć i nadal kontynuować.