Dzieci z oddziału przedszkolnego (zerówka 01) prezentują się do zdjęcia.

Dzieci z oddziałów przedszkolnych "zerówki" i oddział 4-latków przystąpiły w październiku do Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury". Celem głównym projektu było rozwijanie i promowanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi i publicznymi w Polsce. Celami szczegółowymi projektu były:

  • zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom − uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych;
  • tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela;
  • wprowadzenie dziecka w świat literatury;
  • budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną;
  • przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;
  • propagowanie praw dziecka;
  • kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego;
  • rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci;
  • rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli;
  • kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci;
  • włączenie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego;
  • promocja placówki oświatowej;
  • rozwijanie współpracy między nauczycielami;
  • kształcenie na odległość.

Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021 / 2022. Autorem projektu jest Aneta Konefał, dyrektor Przedszkola Publicznego nr 1 w Kolbuszowej. Projekt "Mały miś w świecie wielkiej literatury" podzielony był na moduły, które były realizowane w ciągu całego roku szkolnego 2021 / 2022:

  • Czytamy razem z Małym Misiem,
  • Kodujemy razem z Małym Misiem,
  • Opowiem Wam o Polsce,
  • Misiowe recepty na pozytywne myślenie,
  • Bajarz misiowy,
  • Misiowe zajęcia pod chmurką.

Podjęte działania rozbudziły wśród dzieci zainteresowanie książką, a tym samym przyczyniły się do rozwinięcia wśród dzieci kluczowych kompetencji. Przede wszystkim stworzyły okazję do wspólnej zabawy i twórczego spędzenia czasu ze swoimi rodzicami i nauczycielami! Dzieci z dużym zaangażowaniem brały udział w przygodach z Małym Misiem!