Uczniowie z klas 8 siedzą przy stolikach na sali gimnastycznej przed standaryzacją arkusza egzaminacyjnego z matematyki.

14 marca ósmoklasiści z naszej szkoły przystąpili do standaryzacji arkusza egzaminacyjnego z matematyki. Świetnie, że znaleźliśmy się w grupie wybranych szkół. Tego typu egzaminy zewnętrzne oddziałują na treść i sposoby nauczania w szkołach. Mogą wspierać pozytywne zmiany poprzez wykorzystanie wyników egzaminacyjnych do systematycznego doskonalenia procesu nauczania. Jednocześnie mogą wpłynąć na podwyższenie wyników szkoły. Wyniki standaryzowanych testów edukacyjnych służą ocenie postępów lub osiągnięć indywidualnych uczniów, ale również całego kraju czy systemów edukacji, np. egzaminu ósmoklasisty w Polsce. Ich podstawową funkcją jest jak najlepsze oszacowanie poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uczniów, w tym przypadku do szkoły średniej. Skutkiem poprawnie przeprowadzonego pomiaru powinno być jak najbardziej precyzyjne określenie, czy uczeń potwierdził efekty uczenia się określone w opisie danej kwalifikacji. Trzymamy kciuki za naszych ósmoklasistów w kolejnych próbnych egzaminach. Im więcej ćwiczymy, tym więcej zapamiętujemy. Powodzenia!