Reprezentanci Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach prezentują się do zdjęcia podczas Igrzysk Dzieci i Młodzieży Szkolnej w Biegach Przełajowych.

W miniony piątek odbyły się gminne eliminacje Igrzysk Dzieci i Młodzieży Szkolnej w Biegach Przełajowych. Duży sukces odniosły nasze reprezentacje. Z czterech drużyn dwie uzyskały kwalifikację na poniedziałkowy etap powiatowy, który odbędzie się w Miechucinie, a pozostałe zajęły miejsca na podium. Swoje wyścigi wygrały:

  • w kategorii dziewcząt, klasy 5 – 6, drużyna w składzie: Wiktoria Wiczkowska, Martyna Kryszewska, Antonina Koszałka, Lena Bartwicka – Król, Martyna Gliniecka oraz Zuzanna Gruba. Przypomnijmy tylko, że w ubiegłorocznych Mistrzostwa Polski dziewczęta w sztafetowych biegach przełajowych wywalczyły wicemistrzostwo!
  • w kategorii chłopcy, klasy 4 i młodsi, drużyna w składzie: Damian Rycher, Gabriel Czaja, Maksym Hołowczyc, Aleksander Kreft, Błażej Grzebyta, Ignacy Sikorski, Tymoteusz Kozłowski.

Tylko 1 punktem od awansu była najmłodsza reprezentacja dziewcząt z klas 4 i młodszych. Najniższe miejsce na podium zajęli chłopcy z klas 5 – 6.

Indywidualnie nasi zawodnicy wygrali 3 z 4 biegów, w których mieliśmy reprezentacje:

kategoria dziewcząt, klasy 4 i młodsi:

  1. Oksana Klein

kategoria chłopców, klasy 4 i młodsi:

  1. Damian Richert
  2. Aleksander Kreft
  3. Ignacy Sikorski

kategoria dziewcząt, klasy 5 – 6:

  1. Wiktoria Wiczkowska
  2. Antonina Koszałka

kategoria chłopców, klasy 5 – 6:

      2. Bartosz Dunst

Ponownie we wszystkich kategoriach mieliśmy najmłodsze ekipy, co w perspektywie kolejnych lat szkolnych jest świetnym zwiastunem. Warto dodać, że nasi uczniowie należą do naszej Grupy Sportowej "Dwójka na Medal", której patronem jest AMS – Akademia Młodego Sportowca i jak sama nazwa wskazuje – zdobywają medale! Dziękujemy trenerom Dominice i Karolowi Nowakowskim za doskonałe przygotowanie!

Gratulujemy i życzymy powodzenia na kolejnych etapach rywalizacji. Cała szkoła trzyma za Was kciuki!

Uczniowie z klasy 3b wraz z wychowawczynią oraz bibliotekarką szkolną prezentują się do zdjęcia podczas zabawy w Wielkanocny Escape Room.

W ostatnie dni przed wiosenną przerwą świąteczną klasy 3a oraz 3b wzięły udział w  imprezie czytelniczej pt. "Wielkanocny escape room". Dzieci obejrzały teatrzyk kamishibai pt. "Przygoda wielkanocna" Jerzego Kiersta. Zając August Szarak – bohater utworu zostawił dla uczniów list, w którym prosił ich, aby pomogli mu zapełnić wielkanocny koszyczek pisankami i uratować Święta Wielkanocy. Dzieci świetnie poradziły sobie z przygotowanymi zadaniami i wypełniły powierzoną misję. Przy okazji utwierdziły się w przekonaniu, że nie ma to jak współpraca. Zabawa była wyśmienita!

Dyrektor szkoły p. Piotr Kloczkowski wraz z bibliotekarką p. Moniką Młyńską wręczają nagrodę uczniowi, który wziął udział w szkolnym konkursie bibliotecznym.

Tegoroczne obchody Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych przebiegały pod hasłem "Biblioteka szkolna: moje szczęśliwe miejsce, w którym kwitnie kreatywność i wyobraźnia". W ramach promocji czytelnictwa, w bibliotece szkolnej zaproponowano uczniom konkursy:

Chętni uczniowie z klas 1 – 3 mogli wykazać się talentem plastycznym w konkursie "Mój ulubiony bohater literacki". Oto laureaci konkursu:

  1. miejsce – Maja Dąbrowska (3b)
  2. miejsce – Wojciech Gangalowski (2c)

Dla uczniów z klas 4 – 8 ogłoszono konkurs na pracę plastyczną wykonaną metodą kolażu pt. "Biblioteka – tu kwitnie wyobraźnia". Oto laureaci konkursu:

  1. miejsce – Antonina Tomicka (7a)
  2. miejsce – Lena Klaman (7b)

Konkurs na najlepsze zdjęcie klasowe z realizacji IV Międzynarodowej edycji VIII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie “Przerwa na czytanie” dla klas 1 – 8 wygrały:

  1. miejsce – klasa 2c oraz klasa 7a
  2. miejsce – klasa 3a

Laureaci konkursów otrzymali dyplomy i nagrody podczas apelu miesiąca. Gratulujemy i cieszymy się z licznego udziału w konkursach!

Dzieci z oddziału przedszkolnego (zerówka 02) stoją wokół stolika, na którym stoi koszyk ze słodyczami.

W tym tygodniu dzieci z zerówek przygotowywały się do Świąt Wielkanocnych. Podczas zajęć dydaktycznych dzieci utrwalały zwyczaje i tradycje związane ze zbliżającymi się świętami. Dzieci poznały jakie pokarmy wkładamy do koszyczka wielkanocnego i co oznacza ich symbolika. Brały udział w różnych zabawach, śpiewały piosenki wielkanocne. Wykonały piękne sensoryczne pisanki, siały rzeżuchę. W ostatni dzień przed przerwą świąteczną na dzieci czekała miła niespodzianka, a mianowicie wszystkie zerówki odwiedził zając i zostawił drobne upominki dla dzieci.

Dzieci z oddziału przedszkolnego (4 – latki) siedzą na sali gimnastycznej i oglądają spektakl muzyczny "Morskie opowieści".

25 marca po raz kolejny dzieci z oddziałów przedszkolnych odwiedziła Akademia Artystyczna Art4You. Tym razem udaliśmy się na poszukiwania drogocennego skarbu. Za sterami stanęła Kapitan Haczyk wraz z szaloną załogą. Akordeon, skrzypce i thunder maker to instrumenty, które towarzyszyły nam w podróży. Nie zabrakło też uwielbianych przez dzieci zagadek i jak zawsze nie zawiodły wykazując się ogromną wiedzą. Spektakl obfitował w dobry humor, interakcje z dziećmi i muzykę rodem z pirackiego statku. Jak widać z załączonych zdjęć sprawiło to naszym podopiecznym niezwykłą radość.

Dziękujemy za tą niezapomnianą podróż statkiem po wezbranych wodach muzycznego oceanu.

Uczennice liczą cukierki w zamkniętym pojemniku w Bibliotece Szkolnej.

"Czytelniku, policz czekoladowe jajka w słoiku!" – to kolejny po kocim wyzwaniu szybki i słodki konkurs, który cieszył  się sporym zainteresowaniem uczniów. Zabawa odbyła się 26 marca, wzięło w niej udział 99 czytelników. Zawartość słoja została komisyjnie policzona przez wybranych uczniów szkoły. Naliczono 34 czekoladowe jajka. Trzy osoby podały prawidłowy wynik i zawartość słoja rozdzielono pomiędzy:

  • Angie Piotrowski (4a)
  • Blanka Szałach (4c)
  • Jan Stoltmann (3b)

Gratulujemy i smacznego! Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział i zapraszamy do kolejnych bibliotecznych akcji!

Wolontariusze Szkolnego Koła Wolontariatu "Serce", opiekunowie koła, dyrektor szkoły, przedstawiciele Pomorskiego Hospicjum dla Dzieci prezentują się do zdjęcia.

W dniach 21 lutego do 01 marca Szkolne Koło Wolontariatu SERCE przeprowadziło zbiórkę na rzecz Pomorskiego Hospicjum dla Dzieci w Gdańsku. Dzięki naszym uczniom i ich rodzicom udało się zebrać chusteczki nawilżane, pieluszki w różnych rozmiarach, pieluchy SENI oraz kosmetyki potrzebne do pielęgnacji dzieci. Dary odebrały od nas przedstawicielki hospicjum, które opowiedziały nam jak wygląda ich praca oraz wsparcie i opieka podopiecznych fundacji.

Serdecznie dziękujemy za okazane wsparcie!

Uczestnicy Szkolnego Konkursu Pięknego Czytania wraz z jurorami, dyrektorem szkoły oraz zastępcą dyrektora szkoły prezentują się do zdjęcia.

26 marca w naszej szkole odbył się Szkolny Konkurs Pięknego Czytania "Czytam, więc jestem", w którym udział wzięli uczniowie z klas II i III.  Głównym celem konkursu była promocja czytelnictwa wśród najmłodszych. Uczestnicy czytali fragmenty utworu "Afryka Kazika" Łukasza Wierzbickiego. Komisja w składzie: p. Żaneta Walaszkowska, p. Monika Młyńska oraz p. Katarzyna Mielewczyk po naradzie przyznała:

  1. miejsce – Helena Rosołowska (3b),
  2. miejsce – Nadia Konkol (3b),
  3. miejsce – Maja Baranowska (3a) oraz Zuzanna Rejter (3a).

Laureaci 1 oraz 2 miejsca będą reprezentować naszą szkołę w XIII Gminnym Konkursie Pięknego Czytania "Czytam, więc jestem", który zostanie zorganizowany na terenie naszej szkole 25 kwietnia. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Uczestnicy wymiany polsko - niemieckiej prezentują się do zdjęcia w ratuszu miasta Hamm wraz z Burmistrzem miasta.

W dniach 17 – 23 marca uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach, wspólnie z uczniami Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kartuzach, odbyli wyjątkową podróż do Hamm w ramach polsko – niemieckiej wymiany. To niezwykłe wydarzenie nie tylko poszerzyło horyzonty uczestników, ale także wzmacniało więzi między szkołami oraz kulturami. Podczas tygodniowego pobytu, uczniowie mieli okazję poznać niemiecką kulturę i zwyczaje, spędzając czas u rodzin swoich niemieckich kolegów i koleżanek. To właśnie dzięki takim doświadczeniom młodzi ludzie mogli z bliska poznać codzienność oraz życie rodziny i społeczności w innym kraju. Program wymiany był bogaty w różnorodne aktywności, związane głównie z ekologią i globalnymi wyzwaniami środowiskowymi. Projektem przewodnim było hasło "Be a hero, save the planet" (Bądź bohaterem, ratuj planetę), które stanowiło główne źródło inspiracji do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach na temat "Fair Trade – sprawiedliwy handel", podczas których poznawali zasady uczciwego handlu i jego wpływ na społeczeństwo oraz środowisko.

W szkole w Hamm odbywały się również liczne zajęcia praktyczne. Uczniowie z "Dwójki" brali udział w warsztatach tworzenia i montowania filmów o tematyce ekologicznej, co pozwoliło im wyrazić swoje pomysły i spostrzeżenia na temat ochrony środowiska w kreatywny sposób. Ponadto, podczas warsztatów rękodzielniczych, mieli okazję wykazać się swoją kreatywnością oraz zdolnościami manualnymi. Nie zabrakło również aktywności rekreacyjnych i integracyjnych. Uczniowie mieli okazję do wspólnych spotkań i rozmów, a także do aktywnego spędzania czasu, np. na lodowisku, w centrum trampolin czy podczas zajęć wychowania fizycznego na sali gimnastycznej. Te chwile integracji i zabawy, będące integralną częścią wymiany, umożliwiły młodym ludziom nawiązanie trwałych przyjaźni i zacieśnienie więzi międzykulturowych.

Jednym z ważnych wydarzeń podczas pobytu było spotkanie grupy polsko – niemieckiej z panią Burmistrz Urzędu Miasta w Hamm. Uroczystość ta została upamiętniona wspólnym zdjęciem, które następnie ukazało się w lokalnej prasie, świadcząc o znaczeniu i wartości takich wymian dla obu społeczności. Oprócz bogatego programu edukacyjnego i integracyjnego, uczestnicy mieli również okazję do zwiedzania miasta Hamm oraz pobliskiego Dortmund. Te wycieczki pozwoliły uczniom poznać niemiecką architekturę, kulturę oraz historię, poszerzając tym samym ich horyzonty i rozumienie świata. Była to także wyjątkowa okazja do nauki i poznawania nowych rzeczy, ale również do budowania mostów między ludźmi i kulturami. To doświadczenie, które na zawsze pozostanie w pamięci uczestników, stanowiąc fundament dla dalszej współpracy i porozumienia między narodami.