Dzieci z klas 6 i 7 prezentują się do zdjęcia pod pomnikiem Syrenki w Warszawie.

W ramach przedsięwzięcia MEN "Poznaj Polskę" szkoła napisała projekt mający na celu zwiedzanie ciekawych i związanych z historią Polski miejsc, do których mogliby pojechać uczniowie naszej szkoły. Była to edycja jesienna. Projekt został zatwierdzony i właśnie dzięki temu uczniowie mogli z dużym dofinansowaniem pojechać w wybrane miejsca. Klasom szóstym i siódmym przypadło dwudniowe zwiedzanie Warszawy. Wycieczka miała miejsce 17 - 18 listopada. O godzinie szóstej został podstawiony autokar przed naszą szkołą i wyruszyliśmy w sześciogodzinną podróż na wycieczkę pełną przygód.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Starego Miasta wraz z czekającym na nas przewodnikiem. Następnie udaliśmy się z wizytą do Zamku Królewskiego, gdzie oczekiwał nas "król Stanisław August i inni znani z historii władcy". Poznaliśmy historię Zamku Królewskiego oraz jego rezydentów. Mogliśmy podziwiać wystawę dzieł włoskiego malarza Caravaggio. Następnie pojechaliśmy zwiedzać letnią rezydencję króla Stanisława Augusta. Uruchamiając wyobraźnię wysłuchaliśmy koncertu utworów Chopina. W końcu przyszedł czas na późniejszy obiad i jak przystało na tak wspaniałą grupę, zjedliśmy go w Pałacu Kultury i Nauki. Potem udaliśmy się na wypoczynek i nocleg do hotelu Arkadia Royal. To był męczący, ale jakże interesujący dzień. W pokojach przyjacielskie rozmowy i wspólne spędzanie czasu.

Drugi dzień pobytu w Warszawie rozpoczął się od pysznego śniadania, po czym zabraliśmy swoje rzeczy i udaliśmy się na zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Następnie z okien autokaru jeszcze raz przejechaliśmy najpiękniejszymi ulicami Warszawy, by udać się do Centrum Nauki Kopernik. Później pyszny obiadek i ruszyliśmy w drogę powrotną do Kartuz. Młodzież bogatsza w wiedzę historyczną i doświadczenia w podróżowaniu, szczęśliwie dotarła wraz z opiekunami do Kartuz, gdzie czekali na nich stęsknieni rodzice. Do następnego wyjazdu!