{phocagallery view=category|categoryid=375|limitstart=0|limitcount=4|pluginlink=1}

1 kwietnia dla szóstoklasistów nie był w tym roku typowym dniem do robienia żartów, a to za sprawą pisania testów kompetencji. O godzinie dziewiątej, wyposażeni w przybory szkolne, uczniowie z klas szóstych rozpoczęli rozwiązywanie zadań testowych. Motywem przewodnim było wynalezienie telefonu, dźwięki, muzyka. Uczniowie musieli wykazać się umiejętnością czytania ze zrozumieniem, wykorzystaniem wiedzy w praktyce, pisaniem, geometrią i liczeniem. Rozwiązywali zadania otwarte i zamknięte, pisali opowiadanie i ogłoszenie, rozwiązywali zadania geometryczne.
Dla jednych test był trudny, dla innych łatwy:

  • Asia z VIa: Na początku się stresowałem, ale kiedy weszłam na salę, stres minął. Według mnie test nie był trudny. Zastanawiałem się długo nad wypracowaniem, ale łatwe były zadania zamknięte.
  • Martyna z VI c: Według mnie testy próbne były trudniejsze. Temat wypracowania nie był zbyt łatwy, natomiast z matematyką nie miałam problemu.
  • Kuba z VIb: Test był łatwy i sądzę, że dobrze mi poszło. Wydaje mi się, że nie było trudnych pytań.

To tylko nieliczne wypowiedzi. A czy test był trudny, czy łatwy, okaże się dopiero w czerwcu.

W tym dniu pisały również test próbny klasy piąte, a motywem przewodnim był tekst "Po co jest gęsia skórka?". Sprawdzian był przeprowadzony w takiej formie, w jakiej zostanie przeprowadzony w przyszłym roku szkolnym. Na uczniów klas 5 czekał do rozwiązania m.in. test z języka angielskiego.