{phocagallery view=category|categoryid=214|limitstart=0|limitcount=5|pluginlink=1}

4 kwietnia w Polsce wszyscy uczniowie klas szóstych zdawali egzamin pisemny w postaci testu, który ma za zadanie, między innymi, sprawdzić wiedzę szóstoklasistów po kilku latach nauki w szkole podstawowej. O godzinie 9:00 w całej Polsce uczniowie rozpoczęli egzamin, na który przeznaczono 60 minut, natomiast uczniowie z dysfunkcjami 30 minut dłużej. Pytania oscylowały wokół kultury słowa i były oparte na tekście M. Nagajowej.
W naszej szkole sprawdzian pisały 3 klasy szóste. Uczniowie z dysfunkcjami w oddzielnych salach. Egzamin przebiegał bez zakłóceń, zgodnie z procedurami. Młodzież nie miała problemów, gdyż wychowawcy i inni nauczyciele wcześniej zapoznali ich na lekcjach z podobnymi testami, a także rozwiązywali przykładowe zadania. Uczniowie wychodzili z sal z różnymi minami. Jedni byli uśmiechnięci, inni smutno. Większość jednak stwierdziła, że test był łatwy. Oto kilka wypowiedzi naszych szóstoklasistów:

- Według mnie test był bardzo łatwy. Żadne zadanie nie sprawiło mi problemu - powiedział Patryk L. z klasy 6b. Natomiast dla Klaudii K. sprawdzian nie był najłatwiejszy: Najtrudniejsza była krótka forma wypowiedzi z j. polskiego, gdyż nie wiedziałam, o co chodzi. Również dla Agaty M. sprawdzian nie był łatwy, a szczególnie zamknięte zadania z matematyki. Inne zdanie mieli Sergiusz i Zuzia z klasy 6a, dla których ogólnie test nie był, aż taki trudny za wyjątkiem zadań z matematyki.
Miejmy nadzieję, że wszystkim poszło dobrze. Trzymamy kciuki!

Tego dnia także uczniowie klas 5 sprawdzali swoją wiedzę - pisali próbny sprawdzian kompetencji.