Pani Monika Młyńska oraz Pan Tomasz Słomczyński siedzą przy stoliku.

31 marca gościliśmy w naszej szkole pana Tomasza Słomczyńskiego – dziennikarza, autora książek: "Zapytaj jeża i inne historie", "Miejsca przeklęte" oraz "Kaszëbë", współautora książki "Pogrzebani nocą. Ofiary Grudnia’70 na Wybrzeżu Gdańskim", założyciela portalu magazynkaszuby.pl. Spotkanie zorganizowała Biblioteka Szkolna w ramach realizacji zadań z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 przy współpracy szkolnego doradcy zawodowego. Brali w nim udział uczniowie klasy 7b i 7c wraz z opiekunami. Uczniowie mieli okazję zgłębić tajniki pracy pisarza, dowiedzieli się między innymi: gdzie szukać "tematu" na reportaż, czy książkę. Pan Tomasz zainteresował uczniów swoim zawodem oraz udzielił wyczerpujących odpowiedzi na pytania przygotowane przez słuchaczy. Kto wie, może niektórzy z nich pójdą w jego ślady. Pan Słomczyński pracuje nad kolejną książką, mimo to znalazł czas, żeby się z nami spotkać. Jesteśmy mu za to bardzo wdzięczni.

Uczennice klasy 5 prezentują prace plastyczne wykonane na podstawie lektury.

Uczniowie klasy 5a oraz 5b pod kierunkiem pani Danuty Milewczyk pracowali metodą projektu podczas omawiania lektur zakupionych dzięki wsparciu z Narodowego Programu rozwoju czytelnictwa. Efektem pracy z lekturą "Cudowna podróż" Selmy Lagerlöf są przepiękne lapbooki, które można podziwiać na wystawce przed biblioteką szkolną. Natomiast klasa 5b w ramach podsumowania lekcji związanej z książką pt. "Czerwone krzesło" wykonała pudełka zawierające przedmioty kojarzące im się z przeczytanym tekstem. Każdy uczeń stworzył własny obraz lektury, który zapamiętał po przeczytaniu, omówił pudełko na forum klasy, a także uzasadnił swój dobór rekwizytów. Lekturowe pudełka można było podziwiać w bibliotece szkolnej. Wystawa przyciągała rzesze uczniów, szczególnie młodszych, którym bardzo spodobały się ciekawe rekwizyty zgromadzone przez starszych kolegów i koleżanki. Polecamy innowacyjne metody pracy z lekturą i zapraszamy do dzielenia się z nami ich efektami!

Uczniowie klasy 1b wraz z bibliotekarzem stoją i rozmawiają w Bibliotece Publicznej i słuchają pracownikiem Biblioteki Publicznej.

Uczniowie klasy 1b wybrali się do Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej, aby zgłębić swoje wiadomości na temat czytelnictwa i księgozbiorów zgromadzonych w bibliotece. Dowiedzieli się jakie książki się tam znajdują oraz poznali zasady korzystania z zasobów biblioteki. Panie pracujące w bibliotece przygotowały dla naszych uczniów bardzo ciekawe i atrakcyjne zajęcia, które zachęciły ich do wypożyczania i czytania książek. Odwiedziny przebiegły w niezwykle miłej i przyjaznej atmosferze, z pewnością przyczynią się do większej aktywności czytelniczej naszych uczniów.

Uczeń siedzi przy stoliku i czyta książka.

"Z muchą na luzie ćwiczymy buzie", "Kocham czytać – Jagoda i Janek podróżują po Polsce" to jedne z licznych książek znajdujących się w zbiorach naszej biblioteki szkolnej, z których mogą korzystać dzieci uczęszczające na terapię logopedyczną. Książki zostały zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. Książki te pomagają zadbać o rozwój mowy i wymowy dzieci oraz uatrakcyjniają ćwiczenia sprawności aparatu artykulacyjnego. Jednocześnie zachęcają do wspólnego czytania i nawiązywania do przeczytanych treści rozmów, co także rozwija podstawowe narzędzie porozumiewania się, jakim jest język.

Prace uczniów, które wzięły udział w konkursie na zakładkę do książki.

17 lutego przypada Światowy Dzień Kota, w tym dniu ogłosiliśmy minikonkurs na "Kocią zakładkę do książki". Wszystkie prace zgłoszone przez uczniów były piękne i wszystkie zostały nagrodzone, natomiast komisja w składzie: p. Krystyna Stankowska, p. Monika Młyńska oraz uczniowie klas starszych odwiedzający bibliotekę uznali, że najciekawsze zakładki wykonały Łucja Tutkowska, Martyna Żołądź oraz Kornelia Kulaszewicz. Na wyróżnienie zasłużyły również prace Mai Dąbrowskiej, Dawida Głodowskiego, Mateusza Kossa oraz Mai Kurkowskiej. Uczniowie naszej szkoły bardzo chętnie czytają książki o swoich czworonożnych przyjaciołach. Dzięki dofinansowaniu z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa mogliśmy uzupełnić zbiory naszej biblioteki m.in. o pozycje, których głównymi bohaterami są... koty.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu!

Książki zakupione w ramach Narodowego Programu Czytelnictwa 2.0.

Niezmiernie miło nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała w tym roku wsparcie finansowe w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. Jest to kolejna edycja wieloletniego programu, nakierowanego na wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz modernizację bibliotek. Ze względu na skalę oddziaływania, jest to jeden z największych programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dzięki dofinansowaniu udało nam się zakupić około 500 egzemplarzy nowych książek! Jeszcze trochę pracy przed nami: trzeba je wprowadzić do systemu i zabezpieczyć, aby służyły nam jak najdłużej, ale już wkrótce zapraszamy po nowości, a tymczasem kilka zdjęć prezentujących niektóre z zakupionych pozycji.