{phocagallery view=category|categoryid=30|limitstart=0|limitcount=5|pluginlink=1}

23 marca w Bibliotece Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kartuzach odbył się II Gminny Konkurs Pięknego Czytania dla klas II i III szkół podstawowych „Czytam, więc jestem”, przygotowany przez panią Justynę Adamczyk oraz panią Ewę Reglińską. W tym roku swoje umiejętności sprawdzili przedstawiciele siedmiu szkół kartuskiej gminy: SP w Prokowie, SP w Grzybnie, ZKiW w Brodnicy Górnej, SP w Kiełpinie, SP nr 1, SP nr 5 oraz SP nr 2 w Kartuzach. Konkurs przebiegał w niezwykle miłej atmosferze. Na dzieci czekał słodki poczęstunek, by mogły wzmocnić się przed kolejnymi wystąpieniami. Czternastu uczestników w pierwszym etapie konkursu zaprezentowało fragmenty swoich ulubionych książek. Druga część polegała na przeczytaniu wylosowanego tekstu przygotowanego przez organizatorów. Naszą szkołę reprezentowali Zosia Kiedrowska z kl. IIIa oraz Dominik Konkol z kl. IIb. Wystąpieniom przysłuchiwali się opiekunowie, nauczyciele, a przede wszystkim komisja w składzie: pani Karolina Klinkosz – nauczycielka z SP nr 5 w Kartuzach, pani Anna Miszczuk z Biblioteki Publicznej w Kartuzach oraz pani Dorota Wilczewska – nauczycielka języka polskiego w ZSP w Przodkowie. Jury zwracało przede wszystkim uwagę na płynność czytania, poprawną wymowę, modulację głosu. Wszyscy uczestnicy wspaniale się przygotowali i prezentowali wysoką kulturę czytelniczą, więc komisja miała nie lada problem do rozwiązania. Tytuł Mistrza Czytania II Gminnego Konkursu „Czytam, więc jestem” oraz I miejsce zdobyła uczennica Szkoły Podstawowej nr 5 w Kartuzach Aleksandra Król. II miejsce zajął Błażej Szutenberg ze Szkoły Podstawowej w Grzybnie, III – Aleksandra Stencel z Zespołu Kształcenia i Wychowania w Brodnicy Górnej. Wyróżnienia otrzymali: Dominik Konkol z SP nr 2 w Kartuzach, Marta Leman z ZKiW w Brodnicy Górnej, Joanna Polejowska z SP nr 5 oraz Ewelina Sikora z SP w Kiełpinie. Na zwycięzców czekały nagrody książkowe. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy z rąk pani dyrektor Danuty Rek.