Dwie uczennice prezentują prace plastyczne wykonane podczas lekcji plastyki.

Opowiadanie autorstwa kanadyjskiego pisarza książek dla dzieci Peter H. Reynoldsa z 2003 r. pt. "The Dot" (Kropka) stała się inspiracją powołania w 2008 r. Międzynarodowego Dnia Kropki, obchodzonego już w 196 krajach. To inicjatywa, mająca pobudzać kreatywność młodych ludzi i zachęcać ich do tworzenia. Książeczka Reynoldsa, przetłumaczona na ponad 20 języków i wydana alfabetem Braille'a, wielokrotnie też nagradzana, szybko zyskała popularność. Po raz trzeci w naszej szkole, świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Historia o Vashti – nieśmiałej dziewczynce, która nie wierzyła w swoje możliwości, poruszyła serca dzieci. Vashti na lekcji plastyki nie miała pomysłu jak wyrazić siebie za pomocą znaczka. Uparcie twierdziła, że nie potrafi malować, a zamknięte farbki tylko ją irytowały. Nauczycielka cierpliwie czekała, aż Vashti podejmie próbę. Powiedziała do dziewczynki "Postaw znaczek, a zobaczysz dokąd cię przeniesie". Książka "The Dot", z której pochodzi ta historia, opowiada o kropce, która zmieniła świat małej Vashti, albo o Vashti, która dzięki kropce uwierzyła w siebie.

Uczniowie naszej szkoły postanowili tak jak Vashti poszukać swoich talentów plastycznych. Tego dnia lekcje zamieniły się w pracownie rozwijające twórcze myślenie i kreatywność. Każdy próbował swoich sił podczas kropkowania. Dzieci tworzyły różnorodne prace plastyczne z kropki w roli głównej. Rozmawialiśmy o talentach i rozwijaniu skrzydeł. Uczniowie poznali znaczenie słowa kreatywność oraz rozmawiali na temat wiary we własne siły. Na lekcjach plastyki uczniowie malowali prace plastyczne, wykonali Drzewo Moich Talentów, w każdej kopce rysowali swoje talenty, umiem..., potrafię…, znam…, wiem…, mogę… Szukaliśmy też kropek w naszej szkolnej przestrzeni. Pamiętajmy, że czasem wystarczy mały gest, by uczniowskie skrzydła rozpostarły się szeroko i pozwoliły na spełnienie marzeń oraz pokonywanie własnych słabości.