Uczniowie prezentują swoje prace plastyczne w Dniu Kropki.

Opowiadanie autorstwa kanadyjskiego pisarza książek dla dzieci Peter H. Reynoldsa z 2003 r. pt. "The Dot" (Kropka) stała się inspiracją powołania w 2008 r. Międzynarodowego Dnia Kropki, obchodzonego już w 196 krajach. To inicjatywa, mająca pobudzać kreatywność młodych ludzi i zachęcać ich do tworzenia. Książeczka Reynoldsa, przetłumaczona na ponad 20 języków i wydana alfabetem Braille'a, wielokrotnie też nagradzana, szybko zyskała popularność. Po raz trzeci w naszej szkole, świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Historia o Vashti – nieśmiałej dziewczynce, która nie wierzyła w swoje możliwości, poruszyła serca dzieci. Vashti na lekcji plastyki nie miała pomysłu jak wyrazić siebie za pomocą znaczka. Uparcie twierdziła, że nie potrafi malować, a zamknięte farbki tylko ją irytowały. Nauczycielka cierpliwie czekała, aż Vashti podejmie próbę. Powiedziała do dziewczynki "Postaw znaczek, a zobaczysz dokąd cię przeniesie". Książka "The Dot", z której pochodzi ta historia, opowiada o kropce, która zmieniła świat małej Vashti, albo o Vashti, która dzięki kropce uwierzyła w siebie.

Uczniowie naszej szkoły postanowili tak, jak Vashti poszukać swoich talentów plastycznych. Tego dnia lekcje zamieniły się w pracownie rozwijające twórcze myślenie i kreatywność. Każdy próbował swoich sił podczas kropkowania. Dzieci tworzyły różnorodne prace plastyczne z kropką w roli głównej. Rozmawialiśmy o talentach i rozwijaniu skrzydeł. Uczniowie wykonali piórka, ozdobili wg własnego pomysłu oraz mieli za zadanie napisać na piórku swój talent, to co robią najlepiej. Z naszych piórek powstały skrzydła, które będą nas unosić przez wszystkie dni nauki. Uczniowie poznali znaczenie słowa kreatywność oraz rozmawiali na temat wiary we własne siły.

Pamiętajmy, że czasem wystarczy mały gest, by uczniowskie skrzydła rozpostarły się szeroko i pozwoliły na spełnienie marzeń oraz pokonywanie własnych słabości.