Dzieci z oddziału przedszkolnego przechodzi po wybiegu i prezentuje własnoręcznie wykonany strój.

Z okazji pierwszego dnia wiosny w oddziałach przedszkolnych odbył się "Pokaz Mody Ekologicznej". Celem wydarzenia było kształtowanie postaw ekologicznych, podnoszenie świadomości dzieci na temat segregacji odpadów i powtórnego ich wykorzystania, a także rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej. Przedszkolaki udowodniły, że moda i ekologia mogą iść w parze. Zaprezentowały na wybiegu piękne i pomysłowe stroje z materiałów przeznaczonych do recyklingu: folii, makulatury, butelek plastikowych, nakrętek itp. Ubiory zachwyciły oglądających, a modelki i modele otrzymali ogromne brawa. To była świetna zabawa. Gratulujemy pomysłowości i oryginalności projektantom mody!

Trójka uczniów stoi przy tablicy z wyświetloną liczbą PI.

W naszej szkole jak co roku świętowaliśmy "Międzynarodowy Dzień Liczby PI". W tym roku tematem wiodącym było "Matematyka łączy". Realizacja tego tematu w aktualnej sytuacji na świecie jest bardzo ważna. Podczas wszystkich prowadzonych zabaw, konkursów i prac widać było integrację uczniów, szczególnie z nowymi kolegami i koleżankami, którzy do nas dołączyli z Ukrainy. W klasach siódmych odbył się m.in. konkurs zapamiętywania jak największej liczby cyfr po przecinku w liczbie Pi, uczniowie świetnie sobie poradzili, potrafili nawet zapamiętać 30 cyfr po przecinku. Brawa dla nich! W klasach 6, 8 m.in. uczniowie wykonywali skojarzenia z liczbą Pi, tworząc z nich promienie odchodzące od liczby Pi. W klasach starszych pełno matematycznych pojęć, a w młodszych również kulinarnych. Wśród nich pojawił się i Pitagoras i Piątka i Piknik. Wszelkie działania służyły integracji uczniów.

Uczniowie z klasy 8a siedzą na krzesełkach w Centrum Kultury podczas spotkania z przedstawicielem IPN.

18 marca w Centrum Kultury odbyło się spotkanie z przedstawicielem Instytutu Pamięci Narodowej z Gdańska. Wzięli w nim udział uczniowie szkół średnich i uczniowie naszej szkoły z klasy 8a. Jego celem było upamiętnienie 80 rocznicy powstania Armii Krajowej - największego i najlepiej zorganizowanego podziemnego wojska, działajacego w okupowanej Polsce. Po agresji niemieckiej i sowieckiej we wrześniu 1939 roku życie naszego państwa zeszło do konspiracji. W podziemiu tworzono struktury władzy cywilnej oraz siły zbrojne. Na mocy rozkazu Naczelnego Wodza Polskich Sił Zbrojnych generała Władysława Sikorskiego 14 lutego 1942 roku powstała Armia Krajowa. Organizacja, której głównym celem od samego początku była walka o zachowanie niepodległości. W okresie maksymalnej zdolności bojowej w lecie 1943 roku organizacja liczyła około 380 tysiąca osób, w tym 10 tysięcy oficerów. Największym przedsięwzięciem było doprowadzenie do wybuchu Powstania Warszawskiego w sierpniu 1944 roku, w którym przez 63 dni oddziały polskiego państwa podziemnego walczyły o wyzwolenie stolicy spod okupacji niemieckiej. Organizacja oficjalnie działała do 19 stycznia 1945 roku, kiedy to gen. Leopold Okulicki ps. "Niedźwiadek" wydał rozkaz rozwiązujący Armię Krajową.

Podczas spotkania przedstawiono prezentację dotyczącą struktury i działalności Armii Krajowej, omówiono jej najważniejsze osiągnięcia podczas walk z okupantem hitlerowskim. Na koniec, uczniowie zapoznali się z ustaleniami IPNu w sprawie pokazowych rozpraw sądowych podczas, których skazywano na karę śmierci polskich żołnierzy, którzy nie pogodzili się się z utratą naszej suwerenności po zakończeniu II wojny światowej i bohatersko walczyli z okupantem radzieckim. Ich poświęcenie i ofiara krwi nie poszła na marne, dzięki nim i kolejnym pokoleniom nasze państwo ocalało i zachowało swą niepodległość.

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie..."

Dzieci z oddziału przedszkolnego (3 - latki) prezentują wykonane prace plastyczne.

Kto z nas jako dziecko nie chciał polecieć w kosmos? W trakcie zabaw i zajęć najmłodsi poznali planety Układu Słonecznego, a także pojęcia związane z kosmosem. Przedszkolaki bardzo chętnie brały udział w zajęciach i z radością poznawały tajemnice Wszechświata, stworzyły również swoją małą drogę mleczną w słoiku.

Dzieci z oddziału przedszkolnego (zerówka) wykonują prace plastyczne węglem.

"Co to jest węgiel?"

Dzieci z oddziału przedszkolnego 01 podczas zajęć poznały właściwości węgla, określały jego kolor i fakturę. Każde dziecko miało mozliwość dotknęcia bryły. Obejrzeliśmy film edukacyjny o pracy w kopalni, przeprowadziliśmy zabawy badawcze z wykorzystaniem węgla, dowiedzieliśmy się do produkcji czego jest on wykorzystywany. Dzieci węglem małowały i piękne prace wykonały.

Dzieci z oddziału przedszkolnego prezentują się do zdjęcia.

W poniedziałek 21 marca dzieci z oddziałów przedszkolnych obchodziły Pierwszy Dzień Wiosny. Dzieci na zajęciach wykonały wiosenne prace plastyczne, wykonały Marzannę oraz wzięły udział w ekologicznym pokazie mody. Wszystkie prace były bardzo kolorowe i różnorodne. Ważną częścią dnia było wyjście na spacer, podczas którego przedszkolaki pożegnały zimę i powitały wiosnę. W wiosennym korowodzie pierwsze miejsce zajęła Marzanna, która powróciła do swojej Zimowej Krainy. Dzieci w tym dniu poznały tradycje i zwyczaje związane z powitaniem wiosny. To był bardzo kolorowy i radosny dzień.

Pojemniki z ziemią ogrodniczą oraz nasionami.

Chcąc przyśpieszyć nadejście wiosny dzieci z grupy "Pszczółka Maja" postanowiły założyć w sali zielony ogródek. Przed przystąpieniem do pracy maluszki poznały warunki potrzebne roślinom do wzrostu. Następnie wysiewały do swoich kubeczków nasiona owsa, rzeżuchy, rzodkiewki oraz sadziły cebulki. Założone hodowle wzbogaciły kącik przyrody, który stał się miejscem do obserwacji kolejnych etapów wzrostu roślin. Celem tego działania było zapoznanie dzieci z potrzebami i wymaganiami roślin, kształtowanie nawyków dbania o rośliny oraz ukazanie dzieciom prostych prac gospodarczych.

Uczeń siedzi przy stoliku i czyta książka.

"Z muchą na luzie ćwiczymy buzie", "Kocham czytać – Jagoda i Janek podróżują po Polsce" to jedne z licznych książek znajdujących się w zbiorach naszej biblioteki szkolnej, z których mogą korzystać dzieci uczęszczające na terapię logopedyczną. Książki zostały zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. Książki te pomagają zadbać o rozwój mowy i wymowy dzieci oraz uatrakcyjniają ćwiczenia sprawności aparatu artykulacyjnego. Jednocześnie zachęcają do wspólnego czytania i nawiązywania do przeczytanych treści rozmów, co także rozwija podstawowe narzędzie porozumiewania się, jakim jest język.

Uczniowie siedzą w ławeczkach i rozwiązują zadania podczas Matematycznego Konkursu Kangur.

W czwartek, 17 marca osiemdziesięciu trzech uczniów naszej szkoły wzięło udział w Międzynarodowym Konkursie "Kangur Matematyczny", którego celem było popularyzowanie matematyki wśród dzieci i młodzieży. Konkurs miał charakter jednorazowego testu i został przeprowadzony w naszej szkole, w czterech kategoriach: Żaczek, Maluch, Beniamin i Kadet. Na rozwiązanie testu uczniowie mieli 75 minut. Na wyniki Konkursu trzeba jednak poczekać. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia!