Finaliści Przedmiotowych Konkursów Kuratoryjnych prezentują się do zdjęcia.

Po przejściu przez kolejne etapy przedmiotowych konkursów kuratoryjnych troje uczniów z naszej szkoły przystąpiło do finału wojewódzkiego. Po wielu żmudnych przygotowaniach, czasie spędzonym na nauce, ogromnym stresie związanym z samym przebiegiem kolejnych etapów konkursu oraz długim oczekiwaniem na upragniony rezultat, uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach, mogli z radością i satysfakcją odnaleźć swoje imiona i nazwiska wśród finalistów Kuratoryjnych Konkursów Przedmiotowych. Jest nam bardzo miło poinformować, że:

  • Oliwia Mielewczyk (8c) uzyskała tytuł finalisty Kuratoryjnego Konkursu Przedmiotowego z Informatyki,
  • Antoni Sikorski (8a) uzyskał tytuł finalisty Kuratoryjnego Konkursu Przedmiotowego z Geografii,
  • Piotr Wesołowski (7a) uzyskał tytuł finalisty Kuratoryjnego Konkursu Przedmiotowego z Geografii.

Finalistom ogromnie gratulujemy, dziękujemy za włożoną pracę i poświęcony czas oraz życzymy dalszych sukcesów!

Uczeń Konrad Reszka (7a) siedzi przy stole w sali informatyki podczas zajęć "Algorytmika i programowanie".

Uczniowie z grupy algorytmicznej wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie "Programuję z Pixblocks". Jest to 5 edycja największego szkolnego konkursu programistycznego w Polsce, który rozgrywany jest w trzech kategoriach wiekowych, a jego głównym celem jest sprawdzenie kompetencji uczniów w zakresie programowania wizualnego oraz w języku Python. Po przejściu tzw. etapu rozgrzewkowego oraz eliminacji szkolnych do finału ogólnopolskiego przeszedł Konrad Reszka z klasy 7a. 15 marca odbył się finał ogólnopolski. Konrad zajął 106 miejsce na ponad blisko 3000 uczestników w swojej kategorii wiekowej. Gratulujemy udziału i życzmy kolejnych informatycznych sukcesów!

Uczniowie z klasy 3c siedzą przy długim stole podczas klasowego, wielkanocnego śniadania.

Tradycja jest nieodłącznym elementem polskiej kultury, a więc pielęgnowanie jej jest bardzo ważne. W środę (05.04) klasa 3c wspólnie zasiadła przy tradycyjnym Wielkanocnym stole, na którym znalazły się potrawy przygotowane przez uczniów i ich rodziców. Wszyscy złożyliśmy sobie życzenia świąteczne i porozmawialiśmy o Wielkanocnych zwyczajach. Było pysznie i edukacyjnie. Z okazji zbliżających się wielkimi krokami świąt Wielkiej Nocy życzymy dużo zdrowia, spokoju i miłości. Wesołego Alleluja!

Panie nauczycielki p. A. Myszk oraz p. G. Mierska w sali wykładowej podczas kursu metodycznego we Włoszech.

W dniach 03 – 07 kwietnia dwie nauczycielki Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach: p. Grażyna Mierska oraz p. Anna Myszk, w ramach projektu ERASMUS+ miały możliwość uczestnictwa w kursach metodycznych zorganizowanych w Soverato we Włoszech. Realizowały tam projekt "Matematyka Europejczyka – kreatywny nauczyciel kluczem do rozwijania kompetencji STEAM u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi". Kursy odbywały się w języku angielskim w wielonarodowościowych i wielokulturowych zespołach.

Pani Ania uczestniczyła w kursie "Coaching & Mentoring. Innovative technics for teachers, mentors and educators to fight drop out and motivate all". Ten kurs miał na celu dostarczenie podstawowych narzędzi, które pomogą nauczycielowi lepiej zrozumieć swoją rolę – poza byciem nauczycielem przedmiotu i zdobyć kluczowe kompetencje, aby odgrywać bardziej aktywną rolę w pomaganiu i motywowaniu uczniów. W dzisiejszych czasach bycie nauczycielem to nie tylko nauczanie, ale także pomaganie, bycie aktywnym słuchaczem i przewodnikiem dla uczniów i współpracowników. I to jest powód, dla którego bardzo ważne jest, aby być przygotowanym na wszelkiego rodzaju sytuacje, które mogą wystąpić w środowisku szkolnym. Nauczyciel wkracza w życie uczniów i wraz z rodzinami stanowi największe wsparcie.

Pani Grażyna uczestniczyła w kursie "STEM / STEAM Education. New frontiers for innovative schools". Edukacja STEAM to interdyscyplinarne podejście do nauczania, obejmujące praktyczne doświadczenia, aktywne metody pracy na zajęciach edukacyjnych, które mają na celu wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów, zarówno pod względem analitycznego i logicznego myślenia, jak i wyobraźni, kreatywności oraz umiejętności emocjonalno – społecznych. Pojęcie edukacji STEAM pochodzi z języka angielskiego i oznacza połączenie różnych obszarów w edukacji: Nauki (Science), Technologii (Technology), Inżynierii (Engineering), Sztuki (Arts) i Matematyki (Mathematics). Określenie to używamy w odniesieniu do nowoczesnego, interdyscyplinarnego nauczania, które rozwija umiejętności kluczowe do podejmowania przez uczniów zawodów przyszłości.

Możliwość współpracy z nauczycielami z różnych krajów była świetną okazją do dzielenia się dobrymi praktykami oraz wymianą doświadczeń. Dała możliwość współpracy w rozwijaniu innowacji i tworzenia sieci dla przyszłych projektów. Oprócz poznana nowych metod i form nauczania nasze nauczycielki rozwinęły swoje kompetencje językowe i komunikacyjne, a także poznały kulturę, historię i tradycję regionu Kalabrii.

Uczniowie biorący udział w projekcie "Pomorskie Żagle Wiedzy" stoją przed akwarium w Akwarium Gdyńskim.

Uczniowie naszej szkoły w ramach projektu Pomorskie Żagle Wiedzy odwiedzili Akwarium w Gdyni. Pierwszym punktem wyjazdu były zajęcia zatytułowane "Spotkanie z Morzem Bałtyckim" oraz "Fauna i Flora Bałtyku". Pierwsza część zajęć to 30 – minutowa prezentacja multimedialna "Co żyje w Bałtyku" – spacer po plaży, w trakcie której dzieci dowiedziały się, jakie zwierzęta mogą napotkać na plaży podczas zwykłego spaceru oraz co żyje w przybrzeżnych wodach Bałtyku. Druga część to praca w laboratorium z wykorzystaniem sprzętu optycznego – mikroskopów, obserwacja materiału biologicznego w postaci żywych i spreparowanych krewetek, rozpoznawanie ich bałtyckich gatunków oraz obserwacja i poznanie różnego rodzaju muszli. W czasie zajęć dzieci wypełniały przygotowane karty pracy. Kolejnym punktem wycieczki był spacer po Oceanarium, podczas którego uczniowie podziwiali niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów świata, np. z Afryki, Ameryki Północnej czy północy naszego kontynentu. Zobaczyliśmy różne, niespotykane, egzotyczne zwierzęta wodne. Mieliśmy okazję podziwiać faunę i florę mórz i oceanów.

Wolontariusze Szkolnego Koła Wolontariatu "Serce" wraz z upominkami prezentują się do zdjęcia.

Tuż przed samymi Świętami Wielkanocy podopieczni Schroniska dla Osób Bezdomnych w Bilowie otrzymali od uczniów Szkolnego Koła Wolontariatu SERCE wspaniały upominek. Własnoręcznie wykonane koszyczki wypełnione słodkościami. Mamy nadzieję, że zajączki, jajeczka, czekoladki umilą mieszkańcom tego domu, świąteczny czas. Wszystkim życzymy Wesołych i Spokojnych Świąt!

Dzieci z oddziału przedszkolnego (4 - latki) prezentują wykonane prace plastyczne o tematyce Świąt Wielkanocy.

W oczekiwaniu na święta 4 latki sadziły wiosenne kwiatki, cebulki i rzeżuchę. Wykonali też piękne prace plastyczne o tematyce świątecznej, a mianowicie pisanki.  Do ich wykonania używali plasteliny, wydzieranek, piórek i cekinów. Podczas tworzenia tych prac 4 - latki ćwiczyły precyzję, koncentrację, cierpliwość oraz wyobraźnię, każda pisanka była oryginalna i wyjątkowa. W środę przed świętami 4 - latki w sali odnalazły słodki upominek pozostawiony przez Wielkanocnego Zajączka. Zabawy w poszukiwaniu niespodzianek oraz radości było mnóstwo. Życzymy Wesołych Świąt!

Dzieci z oddziału przedszkolnego (5 - latki) siedzą na podłodze przy zdjęciach wiosennych kwiatów.

Dłuższy dzień, śpiew ptaków, rozkwitające kwiaty i zieleniąca się trawa to tylko kilka oznak wiosny. Wiosna to też czas przygotowań do Świąt Wielkanocnych o tym wszystkim rozmawiały na zajęciach dzieci z grupy 5 – latków. Uczyły się jak należy przygotować ogród do sadzenia pierwszych kwiatów, warzyw i ziół, poznały pierwsze wiosenne kwiaty, rozmawiały o zmiennej pogodzie. Przypomniały sobie również wiadomości o ptakach, które wracają do nas na wiosnę. Poszerzyły wiedzę o tradycjach Wielkanocnych. Dzieci ćwiczyły spostrzegawczość, przeliczanie i sylabizowanie oraz układały z figur geometrycznych wiosenne obrazy. Czas wspólnie spędzony wypełniły zabawy ruchowe, plastyczne i spacery na świeżym powietrzu.

Laureatki Konkursu Plastycznego prezentują się do zdjęcia wraz z Burmistrzem Kartuz oraz p. dyrektor Szkoły Podstawowej w Prokowie.

Dnia 5 kwietnia w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Prokowie odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom konkursu plastycznego pt. "Miś Bruno" zorganizowanego w związku z gminnymi obchodami 100 – lecia nadania praw miejskich Kartuzom. Celem konkursu było: rozwijanie wrażliwości artystycznej dzieci poprzez tworzenie różnorodnych prac plastycznych na określony temat, szerzenie idei lokalnego patriotyzmu wśród najmłodszych mieszkańców gminy poprzez zapoznanie się z oficjalną maskotką miasta Kartuzy – misia Bruna oraz integracja dzieci w gminie i kształtowanie poczucia przynależności do lokalnego społeczeństwa, jakim jest Gmina Kartuzy. Niezmiernie miło nam poinformować, że laureatkami konkursu zostały między innymi Sara Radomska z Oddziału Przedszkolnego Pszczółka Maja (3 – latki), która zajęła II miejsce w kategorii dzieci 3 – 4 letnich oraz Marta Węsiora z Oddziału Przedszkolnego Bolek i Lolek (5 – latki), która także zdobyła zaszczytne II miejsce w kategorii dzieci 5 – 6 letnich. Naszym laureatkom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!