Uczniowie z klasy 1 karmią kozę w gospodarstwie agroturystycznym w Garczu.

W dniu 13 czerwca uczniowie klasy 1b i 1c wzięli udział w wyjeździe integracyjnym do Gospodarstwa Agroturystycznego "Chata na Zielonym Wzgórzu" w Garczu. Na miejscu czekały liczne atrakcje przygotowane w sześciu różnych strefach. W strefie kulinarnej uczniowie mieli możliwość upieczenia swojej pizzy w piecu chlebowym. W strefie artystycznej tworzyli piękne prace z zebranych kwiatów. W kolejnym miejscu karmili zwierzęta oraz szukali darów natury w obejściu. W pozostałych strefach korzystali m.in. ze strefy relaksu i wypoczynku oraz sali gier i zabaw. Dzieci od pierwszych minut pobytu zauroczyły się pięknem otaczającej ich natury oraz miejscem. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że chętnie tutaj wrócą w przyszłym roku szkolnym.

To był wspaniale spędzony czas!

"Bajka o sennej nutce" to tytuł kolejnego spektaklu przygotowanego przez zespół teatralny Świetliki. Tym razem mali aktorzy, bo to uczniowie klasy 2b, pod czujnym okiem opiekunki p. Gabrieli Jankowskiej wprowadzili widzów w świat muzyki. Każdy na chwilę mógł przenieść się do filharmonii, opery, czy do miejsca, w którym rozbrzmiewa muzyka nowoczesna. Główna bohaterka spektaklu Nutka Fa została wyrzucona z filharmonii, ponieważ przesypiała koncerty. Zaczęła wędrować po świecie szukając pomocy. Znalazła się w parku, odwiedziła lekarza, dotarła do stroiciela fortepianów i kompozytora. Niestety nikt nie umiał jej pomóc. Aż pewnego dnia spotkała przyjaciela, z którym postanowiła wrócić do filharmonii. Niezwykła siła przyjaźni pokonała senność z jaką zmagała się nutka i sprawiła, że główna bohaterka ponownie mogła spełniać swoje marzenia w filharmonii. Doskonały ruch sceniczny, trafnie dobrana muzyka, śpiew i taniec Świetlików sprawił, że publiczność poczuła się jak w prawdziwym teatrze. Ten niezwykły muzyczny spektakl mieli okazję zobaczyć przedszkolaki, uczniowie z klas 0 – 3 i rodzice występujących uczniów.

Uczniowie z klasy 4b zwiedzaja Muzeum Mikołaja Kopernika we Fromborku.

7 czerwca uczniowie z klasy 4b przeżyli niezapomniane chwile we Fromborku, w mieście związanym z życiem i dziełem Mikołaja Kopernika. Poznali miejsce, gdzie dwie trzecie swojego dorosłego życia spędził patron naszej szkoły – Mikołaj Kopernik. Przywitał ich znajdujący się u stóp Wzgórza Katedralnego pomnik wielkiego polskiego astronoma. Wszystkich zadziwiła sześciometrowa, wykonana z brązu i stojąca na trzy metrowym granitowym cokole postać Mikołaja Kopernika. Wpatrzeni w twarz astronoma wysłuchali historii pomnika, którego odsłonięcie odbyło się w 500 rocznicę urodzin tego wielkiego Polaka i obchodów Roku Kopernikowskiego – 19 lutego 1973 r. Wszystkim zrobiło się miło, bo nasza szkoła w tym dniu otrzymała imię Mikołaja Kopernika. Następnie aleją wśród starych drzew weszli na wysokość 21 m n.p.m. na Wzgórze Katedralne, gdzie z całej okazałości ujrzeli unikatowy, zabytkowy kompleks średniowiecznych budowli. Zwiedzanie zespołu katedralnego rozpoczęło się od wejścia do wybudowanej w 1329 roku gotyckiej katedry. W katedrze zachwycił wszystkich poliptyk szafiasty z XV wieku i grób Mikołaja Kopernika. Uczniowie z wielkim zaciekawieniem słuchali historii grobu: informacji o prowadzonych przez pięć lat badaniach miejsca pochówku astronoma; ustalenia faktów, czy znalezione szczątki przy ołtarzu Mikołaja Kopernika należą astronoma?; powtórnego pochówku Mikołaja Kopernika w dniu 22 maja 2010 r. w Katedrze Fromborskiej. Przed opuszczeniem świątyni wysłuchali koncertu organowego – wysłuchane cztery utwory pozwoliły zachwycić słuchaczy dostojnym, szlachetnym, brzmieniem i różnorodnością barw dźwiękowych tego barokowego instrumentarium organowego. Następnym punktem, który zwiedzili uczniowie była dzwonnica zwana Wieżą Radziejowska. Tam obejrzeli wystawę sakralnych aniołów i poznali działanie wahadła Foucaulta, które potwierdza, że Ziemia się obraca. Po zaznaczeniu na wahadle toru poruszania się 46 kg kuli pokonali 200 schodów i oglądali na platformie widokowej panoramę Fromborka, Zalew Wiślany i miejsce przebiegu granicy polsko – rosyjskiej. Wahadło wskazało, że wejście uczniów na platformę, pobyt na niej i powrót trwał 20 minut, a Ziemia w tym czasie obróciła się cztery stopnie. Natomiast w podziemnej części Wieży, w Planetarium uczestniczyli w seansie "O obrotach", który był poświecony teorii heliocentrycznej Mikołaja Kopernika i przedstawił jak dalece poszerzyła się wiedza na temat Układu Słonecznego od czasów Kopernika. Ostatnie miejsce na Wzgórzu Katedralnym, które odwiedzili uczniowie był Pałac Biskupów, obecnie Muzeum Kopernika. Obejrzeli tam bogatą ekspozycję poświeconą bohaterowi tego miejsca. Najbardziej zachwyciły ich obrazy: portret Mikołaj Kopernika z XVI wieku i kopia obrazu Jana Matejki "Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem".

Opuszczając średniowieczną budowlę katedralną podziwiali stojący na dziedzińcu 600 – letni dąb szypułkowy. Następnie odwiedzili znajdującą się u jej podnóża gotycką Kaplicę św. Anny z XV wieku. Oglądali tam jej najcenniejsze elementy wystroju: malowidło ścienne przedstawiające "Sąd Ostateczny" z początku XV wieku, piece łaziebne z XV wieku, ambonę z XVIII wieku oraz dawne przedmioty, fotografie i rękopisy związane z medycyną. Uczniowie klasy 4b będąc 7 czerwca w mieście Mikołaja Kopernika nie zapomnieli o Ogólnopolskiej Akcji Czytelniczej "Jak nie czytam, jak czytam" – siedząc w grupach u stóp Wzgórza Katedralnego przed pomnikiem Mikołaja Kopernika czytali książki związane tematycznie z Fromborkiem, np. książkę Zbigniewa Nienackiego "Pan Samochodzik i zagadki Fromborka". Pobyt we Fromborku uczniowie zakończyli w sklepie z pamiątkami, lodami, a przejazd na trasie Frombork – Kartuzy w "drogowych korkach" umilił im pobyt w Mc Donaldzie.

Uczniowie z klasy 6a prezentują się do zdjęcia podczas pobytu w kręgielni.

W dniu 12 czerwca uczniowie klasy 6a wraz z wychowawcą udali się do kręgielni. W ciągu dwugodzinnego pobytu był czas na sportową rywalizację, swobodne rozmowy, zjedzenie pizzy i integrację klasową. Zabawa była wyśmienita!

Uczniowie z klas 8b i 8d stoją na wzgórzu Trzech Krzyży.

Klasy 8b i 8d wybrały się na trzydniową wycieczkę do Sandomierza i Kazimierza Dolnego w dniach 5 – 7 czerwca. Uczniowie mieli okazję zwiedzić te dwa malownicze miasta. Młodzież wzięła udział w warsztatach "Krówki Opatowskiej" oraz widziała pracę w fabryce tego typowo polskiego smakołyku. Duże wrażenie na zwiedzających zrobił wąwóz Królowej Jadwigi, a także przepiękna panorama rozpościerająca się z Góry Trzech Krzyży.

Nauczycielki ze Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach prezentują się do zdjęcia wraz z innymi uczestnikami szkolenia metodycznego w Hiszpanii.

W dniach 05 – 09 czerwca odbyła się kolejna mobilność naszych nauczycieli w ramach projektu "Matematyka Europejczyka – kreatywny nauczyciel kluczem do rozwijania kompetencji STEAM u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi". Trzy nauczycielki odbyły kursy metodyczne w Maladze w Hiszpanii. Pani Anna Myszk ukończyła kurs "7 Steps to Project Based Learning". Kurs koncentrował się na praktycznym uczeniu się, jednocześnie definiując i wyjaśniając teoretyczne podstawy PBL. Jest to metoda nauczania, w której uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności poprzez pracę przez dłuższy czas w celu zbadania i udzielenia odpowiedzi na trudne i złożone pytania, problemy lub wyzwania. Dzięki technikom uczenia się opartego na współpracy uczniowie w zespołach badają te istotne pytania, aby stworzyć znaczące doświadczenie edukacyjne.

Panie Małgorzata Jaworowska i Grażyna Mierska odbyły kurs "STEAM: The New Way of Teaching and Learning". Mottem tego kursu było "Learning by Doing" (nauka przez praktykę). Panie odbyły wycieczkę po wszystkich dziedzinach tworzących edukację STEAM i opracowały kilka multidyscyplinarnych projektów w odniesieniu do konkretnych dziedzin. Na koniec kursu stworzyły własny projekt STEAM korzystając z niezbędnych narzędzi programistycznych.

Oprócz wiedzy merytorycznej, zdobytej podczas kursów, nauczycielki z Dwójki miały okazję poznać region Andaluzji, pracować w międzynarodowym i międzykulturowym zespole. Poznały system edukacji Hiszpanii oraz innych krajów. Podniosły swoje kompetencje językowe oraz umiejętności społeczne.

Uczniowie uczestniczący w spotkaniu z edukatorem ESA prezentują się do zdjęcia.

W dniu 06 czerwca uczniowie z naszej szkoły mieli możliwość wzięcia udziału w naukowych zajęciach edukacyjnych dot. misji kosmicznych. Uczniowie wzięli udział w warsztatach „Z czego budujemy rakiety kosmiczne?”, samodzielnie przeprowadzając eksperymenty z różnymi materiałami, poznali materiał z jakiego wykonuje się rakiety i sondy kosmiczne. Ponadto uczniowie zapoznali się z ofertą konkursów dla szkół jakie organizuje Europejska Agencja Kosmiczna. Zajęcia przeprowadziła edukator Europejskiej Agencji Kosmicznej. Bardzo dziękujemy za przeprowadzenie zajęć oraz liczymy na dalszą współpracę!

Dzieci czytają książki na trawniku przed szkołą.

"Jak nie czytam, jak czytam!" to akcja promująca czytelnictwo, jej głównym celem jest budowanie pozytywnego wizerunku książki, tak by czytanie kojarzyło się z czymś przyjemnym, z wolnym czasem i rozrywką. Akcja ma zachęcić uczniów, którzy wciąż traktują czytanie jako przykry obowiązek, do lektury! Organizatorem wydarzenia jest redakcja miesięcznika "Biblioteka w szkole". Każdy czyta bez przymusu to, na co ma ochotę! Symbolem wspólnej akcji jest rekord w liczbie osób czytających w jednym momencie, czyli 7 czerwca o godzinie 10:00.

Nasza szkoła również dołączyła do akcji. Większość uczniów wraz z wychowawcami opuściła szkolne mury, by tego dnia czytać ulubione książki w plenerze. Na przykład klasa 4b, która w tym dniu zwiedzała Frombork, wybrała pozycję pt. "Pan Samochodzik i zagadki Fromborka" - doskonały wybór!

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspólną zabawę!

Uczniowie z klasy 7 (członkowie grupy algorytmicznej) siedzą przed komputerami i programują wykorzystując zestaw BeCreo.

Uczniowie z grupy algorytmicznej w II półroczu pogłębiali swoją wiedzę z programowania, używając do tego celu zestawów konstrukcyjnych BeCreo opartych na kontrolerze Arduino. Zestawy służą do nauki mechatroniki, składają się z rozbudowanej aplikacji i modułów elektronicznych, których pracę można zaprogramować. Korzystając z aplikacji BeCreo oraz zasobów Internetu wyszukiwali m.in. informacje na temat nieznanych im pojęć związanych z elektroniką i budowali różne modele rozwiązań z obszaru smart city, np. model skrzyżowania z działającą sygnalizacją świetlną, przejście dla pieszych, czy też rogatki przed przejazdem kolejowym. Uczniowie bardzo zaangażowali się w zajęcia i chętnie zdobywali nowe umiejętności poprzez udział w kreatywnej zabawie.