Uczniowie z klasy 3b prezentują spektakl "Akademia Pana Kleksa" na korytarzu w budynku głównym.

"Akademia Pana Kleksa" to tytuł kolejnego przedstawienia przygotowanego przez zespół teatralny Świetliki, do którego należą uczniowie z klasy 3b, pod opieką p. Gabrieli Jankowskiej. To niezwykły spektakl opowiadający o przygodach uczniów, których imiona zaczynają się na literę "A". Wszyscy zostają umieszczeni w tytułowej akademii, a opiekuje się nimi ekscentryczny profesor Pan Kleks z pomocą Mateusza – księcia przemienionego w uczonego szpaka. Codzienne zajęcia uczniów to m.in. nauka kleksografii, geografii, czy leczenie chorych sprzętów. Akademię otacza mur z furtkami prowadzącymi do rozmaitych bajek, a na jej piętrze ukryte są sekrety pana Kleksa, do których uczniowie nie mają dostępu. Życie w akademii zmienia się, gdy golarz Filip, fryzjer profesora i uczniów, przyprowadza do niej swoją komputerowo zaprogramowaną lalkę – Adolfinę, którą pan Kleks zmienia w prawdziwą uczennicę. Adolfina nie potrafi jednak dostosować się do reguł panujących w Akademii i niszczy sekrety profesora. Spektakl kończy się zemstą golarza Filipa, który zburzył całą akademię, a dzięki temu odnalazł się guzik z cudownej czapki bogdychanów podarowanej szpakowi Mateuszowi przez tajemniczego doktora Paj-Chi-Wo.

Profesjonalna gra aktorska trzecioklasistów oraz radosne i wesołe piosenki sprawiły, że spektakl spotkał się z dużym zainteresowaniem oraz pozytywnym odbiorem. Świetliki zaprezentowały się rodzicom oraz uczniom naszej szkoły.

Zespół "Quattro", który zajął III miejsce w Powiatowym Konkursie Piosenki Angielskiej w Kiełpinie prezentuje się do zdjęcia wraz z opiekunką p. Dorotą Klasa.

Dnia 4 czerwca miał miejsce Powiatowy Konkurs Piosenki Angielskiej "Let’s get loud" w Kiełpinie. Konkurs odbył się w dwóch kategoriach: soliści oraz zespoły. Uczennice naszej szkoły stworzyły zespół o nazwie "Quattro" w składzie: Zofia Klasa (4c), Kornelia Kulaszewicz (4b), Inez Marszałkowska (4c) oraz Dominika Reiter (4b) i zdobyły III miejsce kategorii "Najlepszy Zespół". W ich wykonaniu można było usłyszeć piosenkę "L.O.V.E" z repertuaru Franka Sinatry. Naszą szkołę reprezentowały również solistki: Alicja Marszk (6a) oraz Agata Wolska (8a). Wszystkie dziewczęta pięknie zaśpiewały i dumnie reprezentowały naszą szkołę. Celem wydarzenia było rozwijanie zainteresowań uczniów, prezentacja piosenek w języku angielskim, wymiana doświadczeń artystycznych, a także odkrywanie talentów wokalnych. Gratulujemy wszystkim uczestniczkom i życzymy kolejnych sukcesów!

Dzieci z oddziału przedszkolnego (zerówka 01) siedzą na kocu na trawniku przed szkołą spozywając przekąski.

Miło nam poinformować, że nasza szkoła zdobyła certyfikat udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Klasa w terenie". Grupa zerówka "01" od października do końca maja realizowała zadania wyznaczone przez projekt. Głównym celem projektu było promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie dzieci i nauczycieli do "opuszczenia" swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową – prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły ucznia. W trakcie trwania projektu zrealizowaliśmy siedem zadań projektowych:

  1. Obserwacja przyrody – spacer po okolicy.
  2. Plastyka w terenie.
  3. Obserwacja chmur – wykonanie pracy plastycznej.
  4. Wyjście w ciekawe miejsce.
  5. Zabawa / gra w terenie – przeprowadzenie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu.
  6. Zabawa w przyrodników.
  7. Piknik.

Dzięki realizacji tych zadań dzieci rozwijały sprawność fizyczną, poszerzały wiedzę przyrodniczą i rozbudzały szacunek do przyrody. Udział w projekcie przyczynił się do wzrostu umiejętności współpracy w grupie i integracji klasy. Uczestnictwo w projekcie łączyło zabawę i naukę.

Certyfikat dla oddziału przedszkolnego "Miś Uszatek" ze Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach "Książka (dla) przedszkolaka".

Projekt "Książka (dla) Przedszkolaka" organizowany przez miesięcznik Bliżej Przedszkola powstał w celu podejmowania działań promujących czytelnictwo wśród przedszkolaków. Grupa Misia Uszatka podjęła wyzwanie projektu i wzięła udział w wielu aktywnościach związanych z książką. W roku szkolnym 2023 / 2024 systematycznie gościliśmy na naszych zajęciach rodziców włączających się do akcja głośnego czytania pt. "Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato". Wzięliśmy udział w Ogólnopolskim Dniu Głośnego Czytania, w szkolnej akcji "Przerwa na czytanie" oraz "Światowym Dniu Książki". W maju, z okazji Dnia Biblioteki i Bibliotekarzy odwiedziliśmy Powiatową Bibliotekę Miejską im. Juliusza Żurakowskiego w Kartuzach. Uczestniczyliśmy także w spotkaniu z autorką – Darią Kaszubowską. Dzięki udziałowi w projekcie przedszkolaki miały okazję uczestnictwa w różnych, ciekawych zajęciach dydaktycznych mających na celu poznanie kanonu literatury dziecięcej, przybliżenie wartości książki i uczenie szacunku do niej. Po wykonaniu podjętych działań nasza grupa uzyskała Certyfikat, a każdy uczestnik projektu otrzymał czytelniczy dyplom "Przyjaciela Książki".

Uczniowie z klas 1 – 3 siedzą przy stolikach i robią kanapki.

Pod koniec maja, odbyła się w naszej szkole już kolejna edycja konkursu kulinarnego "Kanapkowy Masterchef". Do konkursowych zmagań przystąpili uczniowie wszystkich klas 1 – 3. Młodzi "kucharze", mieli za zadanie w ciągu 30 minut wykonać zdrowe, kolorowe kanapki. Walory estetyczne, pomysłowość wykonania oraz umiejętność zaprezentowania własnego produktu oceniało jury. Pomysłów na zdrową kanapkę było wiele. Jury miało duży problem z wytypowaniem zwycięzców, gdyż wszyscy uczestnicy wykazali się ogromnym zaangażowaniem i umiejętnościami. Oceniający byli pod wrażeniem kreatywności uczniów. W związku z tym, jury postanowiło przyznać jedynie I miejsca oraz wyróżnienia. Oto wyniki:

Klasy 1:

  • I miejsce – Marcel Ropela
  • I miejsce – Antonina Kozłowska
  • I miejsce – Sara Reglińska
  • wyróżnienie – Martyna Kaczykowska

Klasy 2:

  • I miejsce – Maksymilian Berchgolc
  • I miejsce – Antoni Kowalczuk
  • I miejsce – Marcel Ciechanowski
  • wyróżnienie – Leon Grota

Klasy 3:

  • I miejsce – Filip Cyrzon
  • I miejsce – Izabela Jędrasik
  • I miejsce – Lena Meliksetyan
  • wyróżnienie – Damian Richert

Serdecznie gratulujemy!

Uczennica klasy 7a stoi z pudełkiem w klasie, do którego uczniowie klasy 2c wrzucają głosy na najlepszą książkę.

3 czerwca 2024 roku w naszej szkole odbyły się Ogólnopolskie Wybory Książek. Organizatorem tego wydarzenia była Biblioteka Szkolna wraz z Samorządem Uczniowskim, a dokładnie uczennice z klasy siódmej, które z zaangażowaniem przeprowadziły cały proces wyborczy. Nad całością wydarzenia opiekę sprawowała p. Kinga Kołecka – Konkol oraz p. Monika Młyńska. Uczennice reprezentujące samorząd, odwiedziły wszystkie klasy i zbierały głosy od swoich koleżanek i kolegów. Proces ten przebiegał sprawnie dzięki dobrej organizacji i współpracy ze strony nauczycieli. Po zakończeniu zbierania głosów, dziewczyny przystąpiły do ich liczenia. Wyniki zostały starannie przeliczone i zapisane, aby zapewnić ich uczciwość i dokładność. Sprawozdanie z naszych wyborów przesłaliśmy do organizatora, dzięki temu dowiemy się, które książki biją rekordy popularności w Polsce. Adres strony internetowej akcji: wyboryksiazek.pl – tam można będzie sprawdzić wyniki z całego kraju. Wybory książek okazały się w naszej placówce dużym sukcesem. W wydarzeniu wzięło łącznie udział 294 uczniów z klas 0 – 8, co świadczy o dużym zainteresowaniu literaturą wśród dzieci i młodzieży. W naszej szkole wyniki prezentują się następująco:

Klasy 0 – 3:

  1. "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek: J. Bednarek
  2. "Dziennik Cwaniaczka" J. Kinney
  3. "Akademia pana Kleksa" J. Brzechwa

Klasy 4 – 6:

  1. Seria "Harry Potter" J. K. Rowling
  2. Seria "Magiczne drzewo" A. Maleszka
  3. "Akademia pana Kleksa" J. Brzechwa

Klasy 7 – 8:

  1. Seria "Harry Potter" J. K. Rowling
  2. "Quo Vadis" H. Sienkiewicz
  3. "Jesienna miłość" N. Sparks
Certyfikat dla Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach za realizację projektu edukacyjno - czytelniczego "Bajki - Pomagajki".

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Bajki – Pomagajki realizowany był w naszej szkole przez dzieci z oddziału przedszkolnego "Miś Uszatek" od września 2023 r. do kwietnia 2024 roku. Założeniem projektu było czytanie bajek terapeutycznych, których tematyka dotyczyła problemów z jakimi borykają się dzieci: brak wiary we własne siły, brak poczucia bezpieczeństwa w domu i poza nim, trudność z nawiązaniem współpracy, brak samodzielności, lęk przed czymś nowym, przed ciemnością, owadami, gryzoniami czy potworami, brak akceptacji odmienności, brak umiejętności przegrywania, lęk przed odrzuceniem ze strony bliskich. Czytanie bajek sprzyjało ochronie i wzmocnieniu zdrowia psychicznego przedszkolaków.

Celem projektu było budowanie wiary we własne umiejętności, kształtowanie poczucia pewności siebie, rozwijanie umiejętności dbania i troski o własne zdrowie i bezpieczeństwo w czasie pobytu w domu i poza nim, kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu, rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy, współpracy w grupie, budowanie pozytywnej samooceny dziecka, nabywanie umiejętności rozpoznawania podstawowych emocji tj. radość, lęk, smutek, złość, zaskoczenie; nabycie umiejętności nazywania przeżywanych przez dzieci emocji podstawowych i wyjaśnienie, dlaczego czuje się w taki, a nie inny sposób, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami, dostrzeganie wartości przyjaźni w życiu człowieka.

W każdym miesiącu realizowaliśmy poszczególne zagadnienia:

  • wrzesień – lęk przed przedszkolem lub szkołą,
  • październik – lęk przed ciemnością,
  • listopad – rozwiązywanie konfliktów rówieśniczych (kłótnia, agresja),
  • grudzień – akceptacja odmienności (spektrum autyzmu, mutyzm wybiórczy),
  • styczeń – lęk przed potworami i straszydłami,
  • luty – lęk przed odrzuceniem z powodu pojawienia się nowego członka rodziny (siostry lub brata),
  • marzec – lęk przed gryzoniami,
  • kwiecień – lęk przed owadami.

Głównym celem bajkoterapii była ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka. Projekt z pewnością przyczynił się do polepszenia komfortu psychicznego dzieci. Podczas wspólnych chwil z bajką rozwijały własną wyobraźnię oraz przeżywały wspaniałe przygody razem w głównymi bohaterami, bo "bajka jest dobra na wszystko". Potwierdzeniem zakończenia projektu jest otrzymany certyfikat.

Dzieci z oddziału przedszkolnego (zerówki) siedzą na wielkich poduszkach podczas zabaw integracyjnych w Jagatowie.

3 czerwca dzieci z oddziałów zerowych wybrały się do Jagatowa na zajęcia integracyjno – sensoryczne pt. "Leśne tarapaty" organizowane przez Akcję Integrację. Zajęcia miały przede wszystkim na celu nauczyć dzieci współpracy w grupie oraz nawiązać więź z przyrodą. Wszystkie aktywności odbywały się na świeżym powietrzu, blisko natury. Dzieci pod profesjonalną opieką uczestniczyły w licznych aktywnościach, które miały im pokazać, jak ważna jest współpraca z innymi, żeby coś osiągnąć, żeby się czegoś dowiedzieć. Nasze przedszkolaki uczestniczyły w licznych zabawach, które dostarczyły różnorodnych bodźców do rozwoju ich zmysłów. Były m.in. zabawy na miękkich piłkach, zabawy z chustą sensoryczną, odtwarzanie odgłosów dzikich zwierząt, pokonywanie wspólnymi siłami toru przeszkód, szukanie śladów zwierząt w piasku, dzieci również wzięły udział w warsztatach budowania poidła dla pszczół, które szybko wystawiły przy pobliskich pszczelich domkach. Na koniec wszystkie dzieci zasiadły wspólnie do stołu, by zjeść kiełbaski z ogniska. Dzień był niezwykle udany, zabawa świetna, a wspomnienia zostaną na długo w pamięci wszystkich naszych dzieci.

Pszczelarz prezentuje na korytarzu dzieciom z oddziałów przedszkolnych swoją pracę.

W ostatnim tygodniu maja oddziały przedszkolne odwiedzili przedstawiciele Koła Pszczelarskiego w Kartuzach. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy o życiu pszczół, o ich zwyczajach, o tym co robią, jak długo żyją oraz co robią w ulu i jaki jest z nich pożytek. Pan Antoni pokazał przedszkolakom akcesoria pszczelarza: specjalny kapelusz, strój, dymkę, ramki z miodem. Dzieci dowiedziały się, jak wygląda praca odpowiedzialnego pszczelarza oraz jak pozyskuje się miód i inne pszczele produkty. Przedszkolaki mogły zajrzeć także do wnętrza ula oraz obejrzeć z bliska plaster miodu, który miał niezwykle aromatyczny zapach. Każdy przedszkolak miał możliwość skosztowania miodu. Serdecznie dziękujemy za miłą wizytę w naszej szkole.