Ogromny sukces Piotra Wesołowskiego
- Szczegóły
- Małgorzata Badowicz
Mamy powód po raz kolejny do dumy, a to za sprawą naszego byłego ucznia Piotra Wesołowskiego. Przypomnijmy, że Piotr został laureatem konkursów kuratoryjnych z matematyki i fizyki, a także geografii. To także laureat II stopnia XIX Olimpiady Matematycznej Juniorów 2023 / 2024. Właśnie za te osiągnięcia i celujące oceny otrzymał po raz kolejny stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego. Należy również dodać, że Piotr jest drugi w rankingu najlepszych byłych ósmoklasistów w województwie pomorskim.
Brawo Piotrze! Trzymamy za ciebie kciuki i życzymy dalszych sukcesów w rozwijaniu pasji. Pamiętaj o naszej szkole!
Akcja CODEWEEK "Dwójka Koduje 2024"
- Szczegóły
- Andrzej Karczewski
W dniach 14 – 18 października w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach zorganizowano CodeWeek 2024. To wydarzenie zgromadziło uczniów z różnych klas oraz oddziałów przedszkolnych, którzy mieli okazję uczestniczyć w różnorodnych zajęciach promujących kodowanie i umiejętności cyfrowe. Dzieci z grupy "Pszczółka Maja" z oddziału przedszkolnego rozpoczęły swoją przygodę z kodowaniem, wykorzystując plastikowe kubeczki do układania "Kubeczkowej wieży" oraz tworzenia kompozycji z darów jesieni. Zajęcia te pozwoliły maluchom rozwijać zdolności manualne oraz uczyły je podstaw sekwencjonowania i logiki. W grupie Misia Uszatka 4 – latki wykorzystały kasztany, szyszki i liście, co sprzyjało rozwijaniu ich kreatywności oraz umiejętności obserwacji i analizy. Przedszkolaki z grupy Bolek i Lolek uczestniczyły w zabawach rozwijających współpracę w grupie i twórcze myślenie. Umożliwiło to dzieciom naukę, że praca zespołowa może prowadzić do ciekawych i nieprzewidywalnych rezultatów.
Uczniowie klasy 1c odkrywali świat programowania bez komputerów, rozwiązując karty pracy oraz zakodowując drogę robota. Dzięki temu dzieci miały okazję rozwijać umiejętności analitycznego myślenia oraz poznawać podstawy algorytmiki. Klasa 2a wzięła udział w zakodowanej grze terenowej "Śladami kartuskich zabytków", która prowadziła ich do Muzeum Kaszubskiego. Uczniowie, rozwiązując zagadki i analizując wskazówki, zdobyli wiedzę o lokalnej kulturze i historii, co pozwoliło im lepiej zrozumieć swoje otoczenie. Ta forma nauki z pewnością wzbudziła w dzieciach zainteresowanie historią regionu i lokalnymi tradycjami. W klasie 3b uczniowie uczestniczyli w zajęciach rozwijających umiejętności analizowania i rozwiązywania problemów. Łączenie różnych technologii w trakcie zajęć sprzyjało rozwijaniu kompetencji cyfrowych, które są niezbędne w dzisiejszym świecie. Klasa 3c z kolei poszukiwała przedmiotów według otrzymanego kodu, tworząc plansze do gier z naturalnych materiałów, co nie tylko rozwijało ich umiejętności logicznego myślenia, ale także pobudzało kreatywność i zdolności manualne.
Na zajęciach logopedycznych uczniowie wzięli udział w aktywności polegającej na pokonywaniu labiryntu z kolorowymi kartonikami, co pomogło im w poprawie wymowy głoski /sz/. Dzieci uczestniczyły w zajęciach plastycznych, tworząc "liścioludki", co rozwijało ich zdolności artystyczne i pozwalało na wyrażenie siebie poprzez sztukę. Podczas lekcji bibliotecznych uczniowie odczytywali zaszyfrowane wyrazy związane z książkami, co nie tylko rozwijało ich umiejętności logicznego myślenia i współpracy, ale także zachęcało do aktywnego korzystania z zasobów biblioteki.
Z kolei na lekcjach informatyki uczniowie klas IV – VII uczestniczyli w projekcie "AI dla oceanów", który łączył naukę kodowania z edukacją ekologiczną, zwiększając świadomość uczniów na temat ochrony środowiska. Uczniowie z klasy 8 podczas "algorytmiki i programowania" tworzyli modele 3D do druku, a klasy 7 budowały roboty z klocków LEGO Mindstorm, które następnie programowały. Takie zajęcia rozwijają umiejętności techniczne oraz kreatywność, a także mogą zainspirować uczniów do dalszego rozwoju w obszarze nauk ścisłych i technologii.
CodeWeek 2024 w Szkole Podstawowej Nr 2 w Kartuzach to czas pełen kreatywnych wyzwań, który umożliwił uczniom rozwijanie umiejętności kodowania, analitycznego myślenia oraz współpracy. Dzięki różnorodnym formom zajęć uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę, ale również lepiej zrozumieli otaczający ich świat i znaczenie współpracy w nauce. To wydarzenie z pewnością wpłynie na ich przyszły rozwój oraz umiejętności niezbędne w dzisiejszym zglobalizowanym świecie.
Półfinały wojewódzkie Igrzysk Dzieci i Młodzieży w Szachach Drużynowych
- Szczegóły
- Andrzej Karczewski
W dniu 17 października w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach odbyły się półfinały wojewódzkie Igrzysk Dzieci i Młodzieży w Szachach Drużynowych. Było to niezwykle ważne wydarzenie, które zgromadziło uczniów z różnych szkół, pragnących sprawdzić swoje szachowe umiejętności na poziomie półfinałowym. Zawody te wymagały od uczestników ogromnej koncentracji, cierpliwości oraz strategicznego myślenia.
W kategorii 53. Igrzysk Dzieci w Szachach Szkolnych zwycięstwo odniosła drużyna Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kartuzach, pewnie zajmując 1 miejsce. To kolejny sukces naszej szkoły, który potwierdza wysoki poziom umiejętności szachowych naszych uczniów. Drugie miejsce przypadło Szkole Podstawowej w Maszewie Lęborskim, trzecie – Szkole Podstawowej w Darzlubiu, a czwarta lokata należała do Szkoły Podstawowej Nr 9 w Rumi.
W rywalizacji starszych uczniów, czyli 26. Igrzysk Młodzieży Szkolnej, najlepsza okazała się drużyna z SP1 Władysławowo, zdobywając 1 miejsce. Tuż za nimi, na drugim miejscu, uplasowała się drużyna z ZSP Szemud, a trzecie miejsce wywalczyła Szkoła Podstawowa w Maszewie Lęborskim. Drużyna z SP1 Żukowo zajęła 4 miejsce.
Zawody przebiegały w sportowej atmosferze, a uczestnicy mieli okazję nie tylko rywalizować, ale również doskonalić swoje umiejętności i zdobywać cenne doświadczenia. Cieszymy się z sukcesów naszej szkoły, zwłaszcza że nasi młodsi szachiści zdominowali rywalizację, zdobywając najwyższe miejsce na podium! Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy powodzenia w dalszych etapach rozgrywek!
Międzynarodowy Dzień Mediacji
- Szczegóły
- Justyna Plichta
Dnia 17 października obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Mediacji. W związku z tym we wszystkich klasach drugich i trzecich odbyły się warsztaty prowadzone przez mediatorów ze Szkolnego Klubu Mediacji Rówieśniczych "Dwójka Mediuje". Mediatorzy wraz z opiekunami p. Katarzyną Mielewczyk i p. Marzeną Kordyl wyjaśnili uczniom pojęcie mediacji, omówili jej cele, zasady oraz korzyści z rozwiązywania w ten sposób konfliktów. Uczestnicy warsztatów byli zachwyceni rozmową z naszymi mediatorami oraz ideą pośredniczenia w sporze. Wspólnie stwierdzili, że dobre relacje w szkole są podstawą dobrego samopoczucia oraz tworzenia przyjaznej atmosfery wśród rówieśników. Natomiast w klasach 4 – 8 wychowawcy przeprowadzili zajęcia na temat potrzeby prowadzenia mediacji rówieśniczych.
Wyżej wymienione działania były również jednym z założeń innowacji pedagogicznej pt. "Minimediacje tworzą dobre relacje", którą w klasach 1a i 3c, w bieżącym roku szkolnym wprowadzają p. Justyna Plichta i p. Agnieszka Szmit. W tych klasach odbędzie się cykl zajęć, które pomogą znaleźć uczniom odpowiedzi na pytania: Jak powstaje konflikt i co zrobić gdy się pojawi? Dlaczego wpadamy w złość i jak sobie z nią radzić? Czy w takich sytuacjach potrafimy sygnalizować swoje potrzeby, jednocześnie uświadamiając sobie emocje drugiej strony? Dlaczego warto poszukiwać rozwiązań i dostrzegać, że za każdym zachowaniem, kryje się potrzeba?
Biorąc pod uwagę fakt, że konflikty są nieodłączną częścią życia, wierzymy, że dzięki tym działaniom dostarczymy uczniom narzędzi, które pomogą im zrozumieć jak w pozytywny sposób można je rozwiązać. Pozwolą pozyskać umiejętność radzenia sobie z negatywnymi emocjami towarzyszącymi konfliktom, a także nauczą, że rozmowa oparta na wzajemnym szacunku może przynieść wzajemne korzyści, które procentują w kolejnych latach. Bardzo zależy nam, aby już od najmłodszych lat uczyć empatii, która jest podstawą porozumienia bez przemocy.
Pewny awans naszej sztafety na Mistrzostwa Polski!
- Szczegóły
- Andrzej Karczewski
W pięknym stylu nasza sztafeta obroniła tytuł Mistrzyń Województwa Pomorskiego w szkolnych sztafetowych biegach przełajowych i awansowała na ostatni etap rywalizacji – Mistrzostwa Polski. Te zostaną rozegrane w Tomaszowie Lubelskim w dniu 25 października. Całe Kartuzy i cała nasza szkoła są z Was dumne! Wszyscy trzymamy kciuki i bardzo Wam kibicujemy na kolejnym ogólnopolskim etapie! Skład naszej zwycięskiej sztafety:
- Antonina Koszałka,
- Lena Bartwicka – Król,
- Oksana Klein,
- Zuzanna Gruba,
- Martyna Kryszewska,
- Wiktoria Wiczkowska,
- Łucja Dobka (rezerwowa),
Trenerem drużyny jest p. Karol Nowakowski. Gratulacje dla wszystkich! Dziękujemy Trenerom AMS, którzy prowadzą od początku istnienia projekt Grupy Sportowej. Dziękujemy opiekunowi grupy – p. Bartłomiejowi Pryczkowskiemu.
Etap powiatowy wygrała także sztafeta chłopców, która debiutując w Gdyni, dzielnie walczyła na etapie wojewódzkim. Ostatecznie nasza drużyna, jedna z młodszych ze wszystkich startujących, zajęła dziesiąte miejsce w gronie 18 najlepszych sztafet z całego województwa pomorskiego. Skład sztafety chłopców:
- Bartosz Dunst,
- Damian Richert,
- Ignacy Sikorski,
- Błażej Grzebyta,
- Aleksander Kreft,
- Aleksander Reszka.
Powodzenia podczas najważniejszego startu w tym roku szkolnym!
Projekt "Pudełko z lekturą"
- Szczegóły
- Nauczyciel
Uczniowie klasy 3c zmieścili w pudełkach treść utworu literackiego pt. "O psie, który jeździł koleją" – Romana Pisarskiego. Pudełko z lekturą to nic innego jak karton dowolnej wielkości, który zostaje wypełniony przedmiotami, kojarzącymi się wprost lub pośrednio z treścią, danym wątkiem, postacią lub miejscem akcji konkretnej lektury szkolnej. Praca nad projektem wymagała od twórców nie tylko znajomości książki, ale przede wszystkim sporo inwencji twórczej i pracy. W efekcie finalnym mogliśmy podziwiać gotowe przedmioty codziennego użytku, ale także przedmioty wykonane własnoręcznie z papieru, plasteliny, klocków czy drewnianych patyczków. Większość uczniów wykonała makietę stacji kolejowej w Marittima, na której zawiadowca poznał psa Lampo. Podczas zajęć każdy z uczniów miał szansę opowiedzieć o zawartości swojego pudełka, co pozwoliło innym poznać różne sposoby rozumienia tekstu oraz postrzegania wybranych zagadnień. Było to ciekawe podsumowanie pracy z lekturą i utrwalenie jej treści.
Akcja charytatywna "Kredkobranie"
- Szczegóły
- Justyna Plichta
Szkolne Koło Wolontariatu "SERCE" wraz ze społecznością naszej szkoły po raz kolejny włączyło się w ogólnopolską akcję charytatywną "Kredkobranie". Była to 7 edycja akcji, zainicjowana przez krakowską Fundację Ignatianum. Tegorocznej akcji towarzyszyło hasło "Barwny świat szkolnych lat". Co roku celem "Kredkobrania" jest pomoc najmłodszemu pokoleniu Polaków mieszkających na Kresach. Pomoc ta polegała na zbiórce przyborów szkolnych oraz materiałów plastycznych. Zebrane dary zostały posegregowane, spakowane i przesłane do Fundacji, a stamtąd trafią na Ukrainę i Litwę – do polskich szkół oraz placówek edukacyjnych, w których uczą się polskie dzieci i młodzież.
Dziękujemy za tak liczny odzew oraz wsparcie. Tym prostym gestem solidarności kolejny raz pokazaliśmy, że razem możemy zrobić bardzo wiele. Dobro wraca!
Klasa 2a i 2b z wizytą w Muzeum Kaszubskim w Kartuzach
- Szczegóły
- Joanna Radomska
15 października 2024 r. uczniowie z klasy 2a i 2b odwiedzili Muzeum Kaszubskie im. Franciszka Tredera w Kartuzach. Muzeum jest niezwykle atrakcyjnym miejscem, które oczarowało dzieci swoją bogatą historią oraz prezentacją dziedzictwa kulturowego Kaszub. W miejscu tym dzieci poznały fascynujące zagadnienia związane z literaturą, kulturą materialną, językiem, a także dzieje i tradycje regionalne Kaszub.
Pan Przewodnik muzeum zaprezentował nam osiem sal wystawowych, w których każdy mógł usłyszeć jakąś ciekawostkę na temat historii Kaszub. Każda z klas miała możliwość wzięcia udziału w projekcie pt. "Śladami kartuskich kamienic – spacer w goglach VR po kamienicy mieszczańskiej". Każdy uczeń zakładając specjalne gogle, mógł zwiedzić dawny dom mieszczański. Poruszając się w wirtualnym świecie w specjalnych okularach dziecko mogło poruszać się po mieszkaniu, ale też dotykać i podnosić różne przedmioty oraz posłuchać muzyki. Dodatkowo uczniowie wzięli udział w warsztatach pt. "Bursztynowe opowieści poznajemy Jantar". Zajęcia miały na celu zapoznać uczniów z rolą bursztynu dla Pomorza i Kaszub. Dzieci miały okazję wysłuchać kaszubskiej legendy związanej z Jantarem, a także własnoręcznie wykonać bursztynowe ozdoby. Uczniowie miło spędzili czas podczas wizyty w Muzeum Kaszubskim.
Urodziny w "Misiu Uszatku"
- Szczegóły
- Katarzyna Mrozek - Gliszczyńska
W piątek 11.10.2024 r. oraz we wtorek 15.10. 2024 r. w oddziale przedszkolnym "Miś Uszatek" swoje urodziny obchodzili Ignaś i Miecio. Życzymy uśmiechu na każdy dzień, wielu przyjaciół i dużo zdrówka!
Uczniowie z klas 2a i 2b na warsztatach w piekarni
- Szczegóły
- Agnieszka Mierska
Uczniowie klasy 2a i 2b mieli okazję uczestniczyć w bardzo wartościowych i ciekawych warsztatach, które odbyły się w piekarni. Już od samego progu piekarni, przywitał nas niezwykły zapach, świeżo pieczonego, tradycyjnego chleba. Zostaliśmy przywitani przez Pana Adama – właściciela piekarni, dzięki któremu poczuliśmy domową, serdeczną i miłą atmosferę. Dzieci poznały na czym polega codzienna praca w piekarni, dowiedziały się jakie składniki są niezbędne do powstania ciasta, z którego następnie wypiekany jest chleb. Miały okazję poznać rodzaje mąk, dotknąć je, a nawet skosztować. Zadaniem, cieszącym się wśród dzieci największym zainteresowaniem, była możliwość wyrobienia bułeczek. Było to fantastyczne ćwiczenie motoryczne i sensoryczne, ale przede wszystkim świetna zabawa, wywołująca lawinę radości. Uczniowie z wielką pasją i zaangażowaniem wyrabiali swoje fragmenty ciasta, z których powstały wspaniałe wypieki. Uczniowie zostali oprowadzeni po piekarni, gdzie mogli zaobserwować maszyny, które usprawniają proces mieszania i wyrabiania ciasta, a także mogli poznać wiele ciekawostek dotyczących pracy piekarza. Dzieci wyszły z piekarni w fantastycznych nastrojach, trzymając w ręku drożdżówki, będące słodkim wspomnieniem wizyty. Dziękujemy za wspaniały czas, za przekazanie dzieciom wartościowej wiedzy oraz za miłą i serdeczną atmosferę!
Życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej
- Szczegóły
- Katarzyna Mrozek - Gliszczyńska
Dzieci z oddziałów przedszkolnych z grupy "Pszczółka Maja" oraz "Miś Uszatek" składają wszystkim pracownikom szkoły życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej wszystkiego najlepszego, miłego czasu spędzonego z nami w szkole i oddziałach przedszkolnych! Dużo, Dużo zdrowia oraz szczęścia!
DZIĘKUJEMY!